gts vici 4 takt euro 4 lampen voor/achterlampen doen het niet

mod

New Member
Ik ben van plan om een gts vici overtekopen van een vriend alleen werken de voor en achter lichten niet (knipperlichten wel voor en achter)
nou is mijn vermoeden dat het aan de spanningsregelaar ligt alleen weet ik dat niet zeker?
zowel weet iemand wat voor spanningsregelaars er allemaal in kunnen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat het niet aan de spanningsregelaar ligt.
Heb je spanningen gemeten met een universeel meter?
Op de lichtschakelaar bijvoorbeeld, heb je daar spanning erop?
Doet de scooter het voor de rest wel?
Is dat het enige wat het niet doet?
Lampen niet kaput?
 
Met een multimeter meten of je laadspanning over de polen van de accu hebt , bij versneld stationair draaien , moet in de buurt van de 14 volt.
Als hij dan niet laadt kun je voor dat je alles gaat vernieuwen eerst de bedrading doormeten . Knipperlichten en remlicht werken over de accu spanning.
Verder raad van Bulldog opvolgen
 
Last edited:
GTS Vici heeft weliswaar een Italiaans klinkende naam maar is verre van Italiaans maar de zoveelste Chinese clone waar in deze contreien maar weinig over te vinden valt.
Dus wil je veel eraan gaan sleutelen/opvoeren, bezint eer ge begint.

Sommige Chines clones, zoals bijvoorbeeld de BTC Riva, hebben een speciaal relais dat de verlichting pas inschakeld als de motor draait.
Als dat relais defect is of geen spanning krijgt van de stator achter het vliegwiel, werkt de verlichting ook niet.

Soms staat het elektrisch schema achterin de usermanual, vraag je vriend eens of dit erin zit en of je er een kopie van mag maken om hier te posten.
 
Last edited:
Ik denk dat het niet aan de spanningsregelaar ligt.
Heb je spanningen gemeten met een universeel meter?
Op de lichtschakelaar bijvoorbeeld, heb je daar spanning erop?
Doet de scooter het voor de rest wel?
Is dat het enige wat het niet doet?
Lampen niet kaput?
Ik heb nog niks gemeten alleen weet ik dat hij eerder wel de spanningsregelaar vervangen heeft toen werkte de verlichting wel alleen nu werkt het niet meer, voor de rest werkt alles behalve de verlichting (vanmiddag rondje gereden en leek prima) en ik hoop en ik denk dat de lamp nog werkt aangezien hij eerder dit probleem had en het remlicht wel werkt alleen normale achterlicht niet
Post automatically merged:

GTS Vici heeft weliswaar een Italiaans klinkende naam maar is verre van Italiaans maar de zoveelste Chinese clone waar in deze contreien maar weinig over te vinden valt.
Dus wil je veel eraan gaan sleutelen/opvoeren, bezint eer ge begint.

Sommige Chines clones, zoals bijvoorbeeld de BTC Riva, hebben een speciaal relais dat de verlichting pas inschakeld als de motor draait.
Als dat relais defect is of geen spanning krijgt van de stator achter het vliegwiel, werkt de verlichting ook niet.

Soms staat het elektrisch schema achterin de usermanual, vraag je vriend eens of dit erin zit en of je er een kopie van mag maken om hier te posten.
Duidelijke taal, ik ga hem gelijk vragen naar de usermanual. alleen het zou toch niet het startrelais moeten zijn hij start namelijk wel elektrisch
Post automatically merged:

verder offtopic alleen is het 250-300 euro waard? of kan ik beter kijken naar n sym of iets dergelijks?
 
Last edited:
Ik ben van plan om een gts vici overtekopen van een vriend alleen werken de voor en achter lichten niet (knipperlichten wel voor en achter)
nou is mijn vermoeden dat het aan de spanningsregelaar ligt alleen weet ik dat niet zeker?
zowel weet iemand wat voor spanningsregelaars er allemaal in kunnen?
Iemand nog ideeen?
 
Heb je de scoot al gekocht dan?
En zo ja, al het e.e.a. gemeten (of kunnen meten)?
Lampen zelf nog heel?

V.w.b. de rest van je vragen, zie ook: https://www.chinascooteronderdelen.nl/
ja ik heb m inmiddels thuis staan alleen is nog niet echt duidelijk hoe ik bijv lichtschakelaar of de lamp zelf kan doormeten, lampen zijn voor zover ik weet niet stuk remlicht doet t namelijk wel gewoon en de voorlamp een aantal weken terug ook nog
 
Zou toch beginnen om eens met draaiende motor de spanning over de accu polen te meten , met een multimeter
Of er spanning op de koplamp staat kun je ook met de multimeter meten , op de fitting en massa , bij draaiende motor , kun je gelijk zien of je niet teveel spanning krijgt . Wat dan weer een indicatie kan zijn dat de regelaar zijn werk niet doet. Rem licht werkt over de accu . Verlichting over stator en wordt geregeld door de spannings regelaar.
 
Back
Top