Groter of kleiner in sproeier?

DeJongh

Well-Known Member
Ik kom er zelf even niet uit. Ik ben bezig mijn scooter een beetje fatsoenlijk af te stellen. Nou heb ik een andere luchtfilter gemonteerd, alleen als ik nu start dan loopt hij wel, alleen als je gas geeft gaat hij niet vooruit. Als ik mijn standaard filter weer monteern dan loopt hij opeens weer perfect.

Nu de vraag moet ik groter of kleiner in sproeier?
 
Advertisement - register to remove this

Staat te arm denk ik dan... dus als je persee je ''powerfilter'' wilt gebruiken, moet je groter gaan in de sproeier.

btw doen die dingen niks anders dan lawaai maken, harder zal je er niet door gaan.
 
Het is niet echt een powerfilter, is meer een soort wanabe kartbox.

Deze bedoel ik:
kartbox_twinsslotprorace.jpg


Normaal blijf ik ook liever gewoon standaard filter gebruiken, aangezien het gewoon voor op straat is en het naar mijn inziens teveel kabaal maakt. Echter rijd ik nu met een 21mm en de standaard filter past niet goed op het kelkje (buitendiameter kelkje is 38mm) en heb ik het kelkje er afgeschroeft en de standaard filter op de schroefdraad met een schroefklem vastgezet. Dit blijft echter niet zo goed zitten en de filter hangt er nu ook een beetje vreemd onder.
Maar als jullie misschien een oplossing weten waardoor het standaard filter wel goed blijft zitten op de carburateur doe ik dat liever. Zelf heb ik er al over nagedacht om het kelkje wat af te draaien, alleen is het kelkje daar te dun voor.
Dus hoe lossen jullie dit probleem op? BTW klopt het wat jullie zeggen dat die te arm reed, ik heb een aantal maten groter geprobeert en nu rijd het wel gewaoon goed, alleen als ik de standaard filter op een mooie en goede manier kan monteren doe ik dit liever.
 
Ja ik heb dus het lange kelkje, waar de standaard filter niet op past. Is dat korte kelkje los te verkrijgen?
Anders moet ik iemand gaan zoeken die mijn lange kelkje wil afdraaien, want bij het schroefdraad zit wel genoeg vlees om hem af te draaien.
 
ja dat heb ik ook al geprobeerd :p probleem is dat het plastic vervormd en/of smelt dus is moeilijk af te draaien

en dan is ie nog aandig dik en door het randje wat er op zit te kort en valt het filter er steeds af..
 
Inderdaad daar had ik ook al aan gedacht, dat het zou gaan smelten. Dan ga ik maar op zoek naar iemand die een alu opvulring voor me kan draaien, zodat de standaard filter wel past.
 
Back
Top