Grote problemen

aerox st@ge6

New Member
Hallo ik heb een aerox met een vlotte setup, nou stond hij al zo’n 2 maanden stil omdat ik een nieuwe carb nodig had. Gister carb gemonteerd, niet zonder problemen(vlotter zat vast dus liep constant over). Ik ben van een 19mm met boxfilter naar een 24pwk met powerfilter gegaan. ik had eerst sproeier 90 nou had ik gekeken en zit er 105 std in, niks mee gedaan voor de rest en eerst gestart. Dat lukte prima en hij liep normaal stationair(na wat gekloot met de stationairschroef). Maar had geen tijd om af te stellen en moest er vandoor dus k had m’n vario er uit gehaald en weer in m’n daily gestopt(ja heel kut een vario voor 2 scooters:( . Naja to the point draaide vandaag aan de krukas van de aerox en voelde echt 0 weerstand en wel raar ratelend/schrapend geluid. Toen ik hem weer voor t eerst gestart had en ik na een goeie 2 minuten warm draaien hem een paar hele kleine stootjes gas gaf hoorde ik wel knallende geluiden maar ik weet niet of dat gewoon heftige powerfilter+grote carb geluiden zijn aangezien ik helemaal 0 ervaring met carb van dit vormaat en powerfilters heb. Mijn vraag is dus of iemand een idee heeft wat het probleem is en of ik weer stevig in de buidel moet gaan tasten of het mogelijk een meevaller is.
Alvast bedankt voor de hulp
Vriendelijke groet David

Setup
Athena racing 70cc tuned (alleen geflowed timingen niet veranderd) 200-250km oud

Br9hs bougie (goeie hittegraad?)

Doppler endurance racing p10 krukas 1000-1500km oud

Polini c4 lagers 1000-1500km oud

Voca road race 70cc uitlaat

Stage 6 intake kit (2 klepsmembraan+ geflowed spruit)

24mm polini pwk

Polini haaks powerfilter

Std onsteking std krukas spie(zou t door detonatie kunnen komen?)

Polini hi speed vario 4.3-4.8 rollen gemengd (rode drukveer)

Malossi torque driver+merkloze verstelbare koppeling

Doppler koppelingshuis

Std aerox vertanding (haal maar 79.9 gps met deze setup, haalde precies hetzelfde met een getunede malossi sport met een stage 6 pro rep. Dus miss vertanding op of lagers kapot? En heeft iemand een idee wat een goeie RF is met +-16 pk?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is geen 16pk setup hoor.
Maar als je aan de krukas draait en alles is gemonteerd behalve je vario dan is er iets niet goed gegaan. Ratelende en schrapende geluiden vanukt je cilinder wil je ook zeker niet. Dus zou ff de cilinder eraf halen. Monteer je cilinder wel met de kopmoeren op juiste moment.

IS er met je cilinder verder niks dan ff je inlaat eraf
 
Dankje voor je reactie, hoeveel pks denk je dan dat hier uit te halen zijn? Ik heb de kopmoeren idd op moment gezet, eig alles gedaan zoals de handleiding zei, heb alleen m’n squish op 0.6mm ipv 0.7mm gezet. Ik ga morgen de cilinder er af halen en als het zo beroerd is als het klinkt zal ik dat laten weten, en natuurlijk een snellere cilinder zoeken die wel bij de rest van mijn setup past(suggesties zijn altijd welkom)
 
Back
Top