Google earth topic

nulkoel

Well-Known Member
Google Earth is een programma waarmee je de aarde van bovenaf kunt bekijken. Allerlei typische sightseeing-beelden komen voorbij:van bijvoorbeeld de Eiffeltoren tot de beruchte letters bij Hollywood. Het programma is door Google ontwikkeld en is via deze link te downloaden.


Korte FAQ

:? Draait dat programma wel een beetje op mijn PC?

Dat ligt er natuurlijk maar net aan. Maar met een PC met een Pentium III processor, 256MB geheugen, 3D-videokaart, kabelinternet en Windows XP moet het wel lukken.

:? Huh! Als ik inzoom op mijn woonplaats is alles vaag! Hoe kan dat?

Dat kan goed kloppen. Het overgrote gedeelte van de satellietbeelden die Google gebruikt zijn nog niet op 'stoeptegel'-niveau. Van Nederland zijn alleen een gedeelte van Amsterdam, een gedeelte van Rijnmond, het gebied tussen Den Haag en Zandvoort, een stukje Zuidoost-Brabant en stukjes Limburg te zien op kleine schaal.
Het is de bedoeling dat in de loop van de tijd er meer gedetailleerde satellietbeelden beschikbaar worden.

:? Iemand zegt dat er op de coördinaten ''34°08'02.71"N, 118°19'18.27"W'' iets gaafs te vinden is. Hoe krijg ik dat te zien?

- Klik op '''Tools > Search'''
- Klik vervolgens op het tabblad '''Fly to'''
- Copy-paste daar dan de coördinaten uit het Fok-topic
- Nog even op search klikken je wordt er direct naar toe gevlogen.

:? OK, maar hoe krijg ik nou die coördinaten uit dat programma dan ?

- Druk CTRL + N .. een knipperende placemark verschijnt in het midden van je scherm
- Verschuif deze eventueel naar de preciese plek
- Druk op Advanced
- Druk op het tabblad location
- Kopieer eventueel eerst de longtitude achter de latitude gescheiden met een komma __°__'__.__"N , __°__'__.__"W (N/Z | O/W ;) )
- kopieer de locatie en verspreid je vondst

:? Dat zoeken werkt voor geen meter ... HELP ?

Standaard zoekt GE in Amerika, of ongeveer in de buurt waar je bent. maar dit gaat niet perfect.
Maar zoek je nou naar een plaats binnen nederland dan kan je het beste zoeken op '''naam, netherlands'''
op die manier kom je zelfs in één keer in Zuna* (ruim 300 inwoners) terecht

:? Maar hoe kom ik nou op een andere wijze aan een gps positie ?

Probeer het eens met Maporama

:? Zijn er nog meer leuke dingen te doen dan

Indien men iets gevonden heeft kan men niet enkel de locaties kopieeren, je kan een placemark namelijk ook opslaan en deze op een andere computer laden

dit werkt ook andersom , er zijn via keyhole [sub](keyhole is overgenomen door google)[/sub] allerlei leuke dingen te downloaden [sub]veel staan al standaard in GE via de keyhole community layer[/sub] maar behalve plekjes is het ook mogelijk om plaatjes , al dan niet dynamisch, 'bovenop' GE te laden .. denk hierbij aan de actuele radarbeelden of een high resolutie plaatje van iets wat (nog) niet zo scherp is (bijv het bekende hotel in dubay, of area51)

ook aardig , GPX en LOC bestanden zijn in te lezen, deze worden vaak gebruikt binnen GPS communities denk bijvoorbeeld aan gpstrack.nl waarvan alle routes binnen Google Earth te laden zijn let op deze bestanden via het open menu , niet via explorer openen.

:? Maar dat is alles , sateliet beelden van bovenaf bekijken ?

Nope, je kan ook gebruik maken van Tilt Down, dit is de rechterschuifbalk en bijhorend plus en minus knopje
waardoor je schuin kan kijken en alle bergen in relief ziet (nee niet de holterberg)

:? Nou eindelijk alles ?

Nope, ook standaard van veel grote steden (denk Amerika) zijn er vele grote gebouwen opgenomen en deze zijn via dezelfde Tilt zeer duidelijk te zien , zet hiervoor het buildings vinkje aan.

In de professionele (maar helaas betaalde) versie van GE is het mogelijk om zelf gebouwen te maken, dus mogelijk is er nog een rijke nederlander met veel tijd en energie die al neerlands pracht digitaal namaakt.

:? Zijn dit live beelden ?

Nee, sterker nog sommige foto's zijn zelfs bijna 3 jaar oud, maar anderen zijn vrij recent.



(FAQ ff gecoppied van fok.nl)
-----------------------------------------------------------------------

tis echt een super programma :D heb net m'n eigen huis ook gevonden, en een hele hoop tove plekken in amerika :D

heb alles zelf gezocht en gevonden (soms beetje hulp van google :p )

alcatraz:
ebey68.jpg


hollywood sign (kk lang bezig geweest met zoeken :D )
ebey6v.jpg


pentagon:
ebeyas.jpg


werkzaamheden aan het pentagon na de aanslagen:
ebeybd.jpg


vrijheidsbeeld:
ebeyc0.jpg


whitehouse:
ebeycp.jpg


sphinx in Las vegas, op de strip
ebeydf.jpg


en nu 2 spots voor GTA San Andreas fans :p

typische GTA straat, deze komt uit, (hoe kan het ook anders) Compton.
ebeyix.jpg


en dit gebouw kennen jullie ook wel denks in Downtown LA
ebezvp.jpg

altijd tov om vanaf te jumpen :p

en nog m'n eigen crib (en van de buren) gespot:
ebezwy.jpg




have fun :p
 
Advertisement - register to remove this

dat programma heb ik ook!

echt vet!!

alleen jammer dat je NL niet in het REAL ziet marja verder is hij echt vet

EDit : bij jouw wel raar bij mij niet ( altans mijn plaats )
 
Zelfde programma als microsoft landwind.. wat half jaartje geleden hier opeens hot was..

moet wel zeggen dat de nederlandse resultaten beter zijn bij google dan landwind..

Nu zoeken naar de volledige versie, geloof me die heeft veel betere functies dan dee gratis te downloaden versie..
 
ja ik had geluk dat ik 10 meter van den haag woon,
den haag is heel gedetailleerd.

en zoveel meer functies heeft die betaal versie toch niet?
 
dat zou wel chil zijn, maar de beelden die ik heb van mijn dorp en omgeving zijn echt heel erg recent, denk nog geen half jaar oud. kan ik zien aan de bouw van een nieuwbouwwijk in de buurt.
 
Dat is een van de verschillen jah,
Ben er zelf nog niet achter wat nou echt de verschillen zijn, omdat ik ze niet allebei geinstalleerd heb 8P
Maar ik weet in ieder geval dat de prof. versie flink wat mb'tjes groter is,
wat waarschijnlijk meer scherpe detailfoto's etc zal laten verklaren..

mm probeer ze alletwee tegelijk wel ff te installen :p
 
Nulkoek, weetje wat trouwens ook lache is, om het beeld te laten hellen (onderaan kan dat toch? of niet bij de proef versie?)

HIerdoor krijg je 3d beeld van bijv Grand Canyon etc..
 
Rico.. said:
Nulkoek, weetje wat trouwens ook lache is, om het beeld te laten hellen (onderaan kan dat toch? of niet bij de proef versie?)

HIerdoor krijg je 3d beeld van bijv Grand Canyon etc..

nulkoek :')

ja met tilt, is lache idd, dat je die bergen in relief ziet
 
hehe nulkoel :p
foutje :)

maar je hebt inderdaad wel voordeel dat je daar woont..
hier in alkmaar is het beeld wat minder scherp :D
 
Foto's zijn max 3 jaar oud naar m'n weten.... En het wordt nog beter, dit zijn nog beta's dacht ik, uiteindelijk zal de hele wereld zo scherp zijn. Maar hoe lang dat nog gaat duren...
 
Lijkt heel erg op NASA Worldwind, zelfs veel "foto's" zijn t zelfde. Bij Landwind vond ik een half jaar geleden namelijk een fregat links naast de GoldenGate Brigde (San Fransisco), en op Google Earth ligt-ie precies op dezelfde plaats. Wel lache programmatje toch.
 
Last edited:
Back
Top