Glijnokken vario iets ingesleten. Schadelijk?

MrHeinz

Active Member
Omdat mijn scooter (Agility 72cc) met de sportvario ruimschoots te hard reed, heb ik de originele vario teruggezet met een varioring. Ik zag echter dat de glijnokken waar de ramplaat overheen loopt, iets ingesleten zijn. De ramplaat liep ook niet heel soepel. In hoeverre kan dat kwaad? Ik heb wel nieuwe sliders gebruikt.

Een andere optie is om de sportvario te begrenzen. Die is nog als nieuw. Zou ik dan even hard gaan als met de begrensde originele vario (54 km/h GPS)?
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je die vario beter kan vervangen.. Want ondanks je nieuwe glij hoekjes gemonteerd hebt kan er op dat moment meer speling op zitten als normaal..

Deze speling kan er voor zorgen dat je sneller door je nieuwe glij hoekjes gaat en de vario kan gaan klapperen onder het rijden.
 
Als de vario zo versleten is dat hij niet soepel meer loopt is het wel handig er een nieuwe in te zetten. Voor een kymco zijn die toch best goedkoop
Ik heb ook een nieuwe vario liggen maar dat is een sportvario. Ik kan even kijken of die ook goed werkt met een varioring.

Denk dat je die vario beter kan vervangen.. Want ondanks je nieuwe glij hoekjes gemonteerd hebt kan er op dat moment meer speling op zitten als normaal..

Deze speling kan er voor zorgen dat je sneller door je nieuwe glij hoekjes gaat en de vario kan gaan klapperen onder het rijden.
Het viel me op dat 1 van de Polini-sliders helemaal was doorgesleten. Dus vanwege de slijtage van de nokken zullen die sliders ook wel sneller slijten. De scooter rijdt verder prima, dus met die nieuwe sliders zal het wel weer even goed gaan.
 
Back
Top