gilera stalker 50cc probleem

lambrettasam

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een gilera stalker 50cc met weber carbu. De scooter is niet opgevoerd.
Nu en dan heb ik problemen met de scoot:
Het probleem doet zich (soms) voor wanneer de benzine tank voor 1/2 vol is.
Ik rij +/- 45-50 km/u (gas hendel volledig open) en ineens verlies ik alle kracht.
De motor stikt bijna en kan alleen op ralenti draaien. Als ik terug gas wil geven,
stikt de scooter terug. Wat zou dit kunnen zijn?
Heb vroeger al problemen gehad met de choke. Toen kon de scooter gewoon niet starten
als hij koud was. Heb dan choke laten vervangen en had nog steeds problemen.
Ik heb toen de ouwe choke er terup op gezet en alles ging weer goed.
Nu heb ik dit probleem. Heb gisteren de carbu uitgekuisd (buitenste) maar ik heb hem
niet open gedaan. Zou ik daar moeten zoeken?
Bedankt voor uw hulp.

Sam.
 
Advertisement - register to remove this

dit is wel vaker, ik had het ook een keer met me stalker, t sproeiertje zit waarschijnlijk verstopt, ff je luchtfilter eraf, en dan carb naar je toe halen, vlotterbakje eraf en sproeiertje eruit en schoonblazen, LET WEL OP want als de vlotterbak pakking nat wordt van benzine dan zet ie uit en gaat ie er niet meer in, dat had ik dus, koop dan gewoon een nieuwe, en laat je ook geen praatjes aansmeren dat je geen losse weber pakkingen kan kopen (zei dealer bij mij in de buurt eerst) maar je kan gewoon eentje van een dellortho phbn 12 neme, (heb ik ook gedaan), wat ik ook heb gemerkt is dat naarmate me stalker ouder werd, dat ie een grotere sproeier nodig had, er zit nu een 74 in en hij rijd weer top!
 
Back
Top