Gilera runner straat set up.

Bram Smits

New Member
Goedendag,

Ik ben in bezit van een gilera runner c36 (oud model)

Set up:
Sito plus uitlaat,
Dr70 cilinder,
17.5mm carb
overbrenging std (wel afgesteld) (std vario en koppeling)


Ik vind de set up wel lekker voor op straat. lekker veel koppel onderin. nu ben ik van plan om hem wat meer power te geven (nieuwe cilinder?) ik wil eigenlijk mijn sito plus blijven houden (weinig slijtage) heb hem dagelijks in gebruik maar ben op zoek naar een nieuwe set up wat sneller,yasuni r mag ook maar politie is aan het aazen ops snelle brommertjes tegenwoordig
Geen zin in mk2, mhr etc hoef geen 13K toeren te beuken voor op straat. gewoon tussen de 10 en 11K toeren is wel prima

iemand een leuke set up in gedachten?
 
Advertisement - register to remove this

Geen zin in mk2,
DR70 tm hoogtoerig, niets hier tussen in zal "bescheiden" lopen voor op straat. Is allemaal middel/hoogtoerig beuken wat jij niet wilt uit je vraag?
En als je dan toch je sito+ wilt behouden is DR70 natuurlijk ideaal met 17.5 carb. Terugloop geeft ook nauwelijks extra op deze setup alleen meer herrie.

Heb dezelfde setup als jouw behalve de overbrenging.
Advies is snellere vario,
Wat je nu hebt houden en alleen overbrenging aanpassen:
Bijvoorbeeld Power1, Doppler S2BR vario en rollen correct afstellen.
Dukveer heb ik Malossi geel (minarelli-horizontaal!)
Heb dan ook nog een torqdriver maar dat is meer voor extra i.c.m. vario loopt ie stuk mooier naar topsnelheid.
Overigens sproeier 80

Over de politie, aazen-op-snelle-brommertjes beetje kansloos dit ze pakken je toch wel per steekproef/algemene controle etc. Of te snel rijden maar dat geld voor elk gemotoriseerd verkeer. D.w.z. je hoeft niet perse op te vallen door je terugloop voor een fikse bon. Of WOK...
Of woon je in BE? Wellicht ander soort politie daar?
 
Last edited:
@Bram Smits Je doet net of dat het een motor is en legaal maar van setup kan veranderen.. Wetend dat je met de DR70 al in overtreding bent.
Ik vind dat je je ook maar eens moet realiseren waar je eigenlijk mee bezig bent.. Wetend dat als je dat ding zo door op blijft fokken dat het vroeg of laat je toch eens aan de beurt bent en je de scooter direct kan inleveren..

Als ik je advies mag geven.. Zou zelf alles zo lekker laten zitten en beter eens kijken of je de setup nog iets meer keer verfijnen om de boel goed af te stellen en zien wat er nog eruit te halen valt.

Zoals @arkAC al zelf aangeeft:

DR70 tm hoogtoerig, niets hier tussen in zal "bescheiden" lopen voor op straat.

Daar ben ik 100 % mee eens, en wat verwacht je anders dan met die sito plus uitlaat te willen combineren.. Wetend dat je met een middeltoerige cilinder de boel zoiezo geremt gaat worden door de sito plus.

Wetend met een yasuni R je meer uit de DR70 gaat halen, maar wel met de nadelen dat het plezier van korte duur zal zijn.. Je bent dan makkelijk er tussen uit te pikken, omdat 98% met een standaard look uitlaat voorbij komt rijden en hij met een meer herrie makende circuit uitlaat voorbij komt vliegen.. Het is niet voor niets dat mensen hun kenteken op hun oude scooter verliezen en nog weinig oude generatie scooters op de weg ziet rijden.
 
Back
Top