Gilera Runner model na 2005 opvoeren

Heat

Well-Known Member
Hallo,

Ik zou graag willen weten of de setup:
DR70 RPM Piaggio LC
Malossi Delta Clutch(door de garage afgesteld en onderdelen zoals drukveer enz. erbij gezet)
Sito+(ontgrensd)
Motoforce Evolution krukas + lagers set Piaggio
Vario ook eruit

nog verbeterd moest worden of wat ik er nog aan moet verbeteren om hem 120KM/u te laten lopen en goed lekker op te laten trekken

alvast bedankt,
Boris
 
Advertisement - register to remove this

Je wilt dus 120 km per uur gaan rijden met een scooter kenteken begrijp ik zo?
Waarom zou je dan in godsnaam met 70cc van DR willen rijden en een Sito +.
Het kan zijn dat je niet veel verstand van zaken hebt, maar dat haal je natuurlijk never nooit niet.
Steek er een 125cc blok onder of neem genoegen met leuk optrekken en 95-105 km/u.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Zowieso zou ik een andere Variateur erin zetten en zoals Melv16 al zegt, veel grotere carberateur (19mm/21mm).
Ook zou je nog je blok kunnen tunen.
Maar of dat allemaal erg slijtvast is zo opgefokte 70cc, is het natuurlijk niet.
Dus zoals ik al zei, denk aan een 125cc blok, bespaart je waarschijnlijk nog geld ook.
En je hebt niet zo onwijs hard 'kijk mij nou' geluid, dus ook minder kans om aangehouden te worden.
 
Oke, dus als ik er nou eens een malossi variateur in gooi en een 17.5mm carburateur wat zou er dan nog mee moeten gebeuren( en nee ik heb niet zoveel ervaring met scooter wil het wel graag leren)

bedankt
 
DR70 RPM Piaggio LC.
Malossi Delta Clutch.
Sito +.
Motoforce Evolution krukas + lagers set Piaggio.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Daar zou ik nog een Dell'Ortho of Stage 6 17.5 of 19 mm carb bij doen.
En een Malossi MHR Vario.
Dan het zooitje afstellen doormiddel van: drukveren, trekveren, rolletjes.
Zet er ook een goede v-snaar in, aangezien deze best wel wat te verduren krijgt.

Ik denk dat je met die Vario, Carb, V-Snaar en afstel spul al heel leuk rijd!
Persoonlijk zou ik het ook daarbij laten.

Wil je verder gaan kan je altijd nog kijken of je een leuke Malossi Overrange Set op de kop kan tikken.
Meerendeel zit in je carter wat je aan zou kunnen pas dus.
En dan kan je altijd nog van alles laten tunen wil je nog harder.
 
Cilinder: Stage 6 Racing
Uitlaat: Stage 6 R1200/Yasuni C20
Membraan: Malossi vl13/Stage 6 V-force
Carburateur: 19/21mm
En dan een Malossi overrange set met Delta clutch erbij. Dan kun je de 120 wel halen als je het goed doet.
 
DR70 RPM Piaggio LC.
Malossi Delta Clutch.
Sito +.
Motoforce Evolution krukas + lagers set Piaggio.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Daar zou ik nog een Dell'Ortho of Stage 6 17.5 of 19 mm carb bij doen.
En een Malossi MHR Vario.
Dan het zooitje afstellen doormiddel van: drukveren, trekveren, rolletjes.
Zet er ook een goede v-snaar in, aangezien deze best wel wat te verduren krijgt.

Ik denk dat je met die Vario, Carb, V-Snaar en afstel spul al heel leuk rijd!
Persoonlijk zou ik het ook daarbij laten.

Wil je verder gaan kan je altijd nog kijken of je een leuke Malossi Overrange Set op de kop kan tikken.
Meerendeel zit in je carter wat je aan zou kunnen pas dus.
En dan kan je altijd nog van alles laten tunen wil je nog harder.

Hey,

Bedankt
En hoe hard zou je dan ongeveer kunnen lopen?

Boris
 
Het nut van een DR70 RPM met een sito plus ontgaat mij? Een standaard DR70 is sneller met een sito..

Verders qua setup met SF2B eens, daarmee haal je de 120. Rijd dat lekker voor op straat? Nee.

Wat wil je dan wel: Iets in de richting van een Stage 6 Sport Pro met een sito of een yasuni R. Uiteraard met malossi vario. Ander sproeiertje erin, zilveren trekveertjes, knallen...
 
Het nut van een DR70 RPM met een sito plus ontgaat mij? Een standaard DR70 is sneller met een sito..

Verders qua setup met SF2B eens, daarmee haal je de 120. Rijd dat lekker voor op straat? Nee.

Wat wil je dan wel: Iets in de richting van een Stage 6 Sport Pro met een sito of een yasuni R. Uiteraard met malossi vario. Ander sproeiertje erin, zilveren trekveertjes, knallen...

Zoals ik ook al zei dus...
Maar ik zou lekker die DR70 en Sito + houden!
Tenzij het natuurlijk plannen zijn, dan zou ik wel voor een andere cil gaan.
Maar als je al in het bezit van een DR70 PRM bent waarom dan veranderen?
Kost alleen maar geld voor een paar km harder, het is geen sprinter ofzo..
En waarom zou een getunede DR70 harder gaan dan de Stock met een Sito +?
Lijkt mij juist dat de getunede versie harder gaat? x|

Ik ken mensen met Zippies die hebben DR70 met Sito + en die blazen de meeste Yasuni meuk eruit.
Ken twee gasten met indentieke setup alleen de één heeft een Sito + en de ander een Yasuni R.
Die Met Sito + trekt sneller, hij wint het alleen niet meer bij ze top en als je bij 70 gas geeft is die Yasuni ook sneller, maar tot de 60-70 wint de Sito toch echt.
 
Back
Top