Gilera Runner elektronisch probleem

RunnerSP50pro

New Member
Hallo mensen van het goede leven.

Ik heb in Oktober 2023 een 2002 Gilera Runner SP Pro 50cc 2 takt met Carburateur gekocht. De scooter had 4 jaar buiten gestaan zonder kappen erop. Alles aan de scooter is vervangen behalve de Kabelboom. Echter heb ik nu het probleem dat als ik de scooter op contact zet, alles naar behoren werkt. Als ik de scooter start houdt bijna alles ermee op. Alleen het dashboard verlichting doet het en de gewone verlichting achter. De kilometerteller, brandstofwijzer, temperatuurwijzer, de toeter en de rest van de verlichting doet het niet. De kabels van de Plus en de Min van de accu zagen er slecht uit. Die vandaag vervangen. Nog steeds het zelfde probleem. Zwevende zekering zag er ook niet meer echt lekker uit, ook vervangen. Nog steeds het zelfde probleem. Heeft er iemand misschien enig Idee waardoor het zou kunnen komen? Wellicht door een Slechte massa?

Alvast Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Wellicht door een Slechte massa?
Dat zou kunnen.
Plus en min op de accu goed aangesloten en niet gewisseld?
Heb je misschien ook iets gedaan met je achterlicht anders dit even afkoppelen om te kijken of dit het probleem verhelpt.
Heb je alle connectoren al eens bekeken en zit er geen oxide op de contactvingers?
 
Oxidatie op de connectoren zou het niet kunnen zijn. Alles is schoongemaakt. Plus en min op de accu zijn zeer zeker goed aangesloten. Achterlicht zal ik morgen eens proberen kijken of dat leven in de brouwerij brengt. Ik zal morgen wat laten weten.

Alvast bedankt
 
Controleer de Massa draad die op de startmotor zit . maak schoon , misschien oxidatie .
Plus en Min draden op de Accu schoonmaken is niet voldoende .
 
Dat zou kunnen.
Plus en min op de accu goed aangesloten en niet gewisseld?
Heb je misschien ook iets gedaan met je achterlicht anders dit even afkoppelen om te kijken of dit het probleem verhelpt.
Heb je alle connectoren al eens bekeken en zit er geen oxide op de contactvingers?
Sparky, je bent een Held. De stekkers van het achterlicht lagen bloot. Hierdoor maakte ze kortsluiting en is de boel gaan snirken. Alles werkt weer naar behoren! Hartstikke bedankt
 
Fijn dat alles weer werkt en je dit ook even terugkoppelt want dit gebeurt ook niet altijd.

Mensen die hun scooter gerelateerde problemen hier neerleggen, realiseren zich niet altijd dat andere leden die proberen te helpen, hier soms toch wel wat vrije tijd in steken en soms veel tijd.

En dan is het soms wel wat frustrerend dat diezelfde persoon een ander draadje start met z'n volgend probleem zonder een terugkoppeling te geven op z'n vorig draadje. :disappointed:

In iedergeval veel plezier met de scoot.
 
Fijn dat alles weer werkt en je dit ook even terugkoppelt want dit gebeurt ook niet altijd.

Mensen die hun scooter gerelateerde problemen hier neerleggen, realiseren zich niet altijd dat andere leden die proberen te helpen, hier soms toch wel wat vrije tijd in steken en soms veel tijd.

En dan is het soms wel wat frustrerend dat diezelfde persoon een ander draadje start met z'n volgend probleem zonder een terugkoppeling te geven op z'n vorig draadje. :disappointed:

In iedergeval veel plezier met de scoot.
Heel erg bedankt, ik zal zeker veel plezier beleven op de scooter. Het dankjewel zeggen als iemand me heeft geholpen hebben me ouders me geleerd.
 
Back
Top