Gilera runner druppelt vloeistof?

Hallo beste forum mensen,

Dit is mijn tweede post op het scooterforum, maar ik heb eergisteren mijn eerste scooter gekocht. Het is gilera runner uit 1997. Maar de vraag is, nu hij een tijdje ‘s nachts onder de veranda staat. Had mijn vader opgemerkt dat de runner aan de voor-onderkant een vloeistof lekte. In de buurt maar eigenlijk toch net naast die 2 losse buisjes die daar hangen.

Simpelweg is mijn vraag eigenlijk, kan dit kwaad, wat is deze vloeistof, moet ik er wat mee, ben ik opgelicht?

Ik zal nog even een foto toevoegen van de vloeistof.

Alvast bedankt
 

Attachments

  • D8391794-2C90-4A43-A5C3-D49AB7AD2821.jpeg
    D8391794-2C90-4A43-A5C3-D49AB7AD2821.jpeg
    57.5 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

is het olie of benzine? het lijkt iig geen koelvloeistof.

Olie is dikkig, benzine heeft ongeveer dezelfde viscositeit als water, plus je kunt het verschil ook ruiken maar dat is lastig uit te leggen.

Als het benzine is zal het zeer waarschijnlijk de vlotter van je carb zijn die de problemen geeft.
 
is het olie of benzine? het lijkt iig geen koelvloeistof.

Olie is dikkig, benzine heeft ongeveer dezelfde viscositeit als water, plus je kunt het verschil ook ruiken maar dat is lastig uit te leggen.

Als het benzine is zal het zeer waarschijnlijk de vlotter van je carb zijn die de problemen geeft.
Ja koelvloeistof had ik inderdaad al uitgesloten, ik denk dat het benzine is inderdaad. Maar de carb zit toch verder naar achter, meer onder de buddy ongeveer. Terwijl de benzine meer aan de voorkant eronderuit druppelt
 
net naast die 2 losse buisjes die daar hangen.
die twee slangetjes die daar hangen zijn waarschijnlijk van de carburateurverwarming.
Normaliter lopen deze twee slangetjes naar de carburateur waar dan koelvloeistof door circuleert en dus de carburateur opwarmt.

Weet je zeker dat dit geen koelvloeistof is en of deze slangetjes, indien niet meer aangesloten, goed afgedicht zijn?

ben ik opgelicht?
Als je een brommer koopt die veel ouder is dan jezelf, kun je verwachten dat er het 1 en ander aan scheelt.
Tenzij deze brommer volledig is gerestaureerd/gereviseerd door een echte liefhebber en je er een goodsvermogen voor hebt neergeteld
 
meeste carburateurs hebben een slangetje lopen vanaf de vlotterbak voor overflow (werkt een beetje als bij een wasbak), kan zijn dat dit slangetje je kappen inloopt en er daardoor op een andere locatie lekkage verschijnt.

Hou even een vuurtje bij een paar druppels van die vloeistof weet je heel snel of het benzine is!
 
Back
Top