Hansiee

New Member
He heren ik heb een gilera runner 125 dat niet start hij vonkt kreeg geen benzine kraantje wezen vervangen en carb gereinigd krijgt nou wel benzine maar starten wil die niet hoe zou ik mijn compressie kunnen meten/ testen na mij gevoel is dat wat aan de lage kant maar weet het niet zo zeker met 2takt alvast bedanktt groetjes hansiee
 
Advertisement - register to remove this

hoe zou ik mijn compressie kunnen meten
Met een compressiemeter er is geen andere methode.
Of misschien even langsgaan bij een scooterzaak of garage bij jouw in de buurt, misschien willen ze wel helpen voor een kleine vergoeding als jij al de voorbereidende werkzaamheden doet zodat ze er snel en goed bijkunnen.
 
Heb je de carb helemaal uit elkaar gehad en alles op dezelfde afstelling weer terug gedraaid?
Compressie meten zou je kunnen doen. Maar als je met het kicken een beetje een soort van weerstand voelt dan moet het al genoeg zijn om te starten en kun je die compressie meter in principe al achterwege laten. Of bougie eruit en je vinger op dat gat drukken en dan kicken. Dan voel je ook dat je vinger omhoog gedrukt word. Hiervoor wel goed rijdend gehad of gekocht als niet rijdend project?
 
He man ik voel wel een weerstand hij is er wel alleen blijft de kick hangen dus dacht vandaar hiervoor was t een van de verste dingen die ik heb gezien weer of geen weer 1 klik op de knop en gaan deed lang met warm worden weet niet wat dat kan zijn toen wou ik m eens starten deed hij wat langer als normaal beetje gas gegeven en hij ging rondje gereden stilgezet en volgende dag niks
Carb heb ik alleen niet op de juiste afstelling gedraaid maar zal wel moetens starten toch?
 
Hoi Hansiee, 1 topic met het probleem is voldoende :) Je hoeft niet meerdere topics aan te maken met exact hetzelfde probleem, als je het in een topic houdt kunnen mensen je gerichter helpen.
 
Back
Top