Gilardoni Evo of MHR Team?

@ph3x f12

Banned
Ik zit weer met een dilemma :)
Ik kan nu goedkoop aan twee cilinders komen:

- Gilardoni 70 LC Evo (incl. koelsysteem)
- MHR Team 70 AC

Ik moet zowiezo een andere krukas en zuiger erin zetten, de kosten voor de Gilardoni komen lager uit (50 euri) dan de Team (75 euri).
Welke is het verstandigst om te nemen? Kan ik beter mijn Phantom (mina hori dus) beter luchtgekoeld houden en voor de Team gaan (wel eerst de spijl terug werken) of zal ik hem maar ombouwen naar vloeistofgekoeld (met een langzamere cilinder? of valt dat wel mee, zit er veel verschil in prestaties? Ik heb totaal geen id hoe een Gilardoni presteerd..). Ik moet voor vrijdag beslissen, dus welke zal ik nemen?

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

nouja, je kunt gaan afwegen...

in dit geval:

AC: pluspunten team70: Snel, goedkoop in dit geval, plug en play
minpunten : blaasgeluid(grasmaaier), warmlopers

LC: pluspunten gila70 : mooi geluid(lc), hoge tuningspotentie, betrouwbaar

minpunten : minder snel als de team(in dit geval), aanschaf radiateur e.d. , gekloot (voor sommigen:P) met koelvloeistof..
 
volges mij is lc ook iets sneller dan ac, en gilardoni (als je hem een tuningbeurt geeft) zit er volges mij niet veel verschil tussen de gilardoni en de team....Dus als je niet van plan bent de gilardoni te gaan tunen dan zou ik voor de team ac gaan.
 
@ $aint:

- er bestaat wel degelijk een gilardoni evo
- waar moet ik dit dan plaatsen, beginners? nee dus.

@ mastervanloon:

ik heb ook afgewogen, ikzelf kom er niet uit...alle2 evenveel plus en minpunten, daarom ging ik hier naartoe, kijken wat andere mensen mij aanraden :)
 
Originally posted by @ph3x f12
@ $aint:

- er bestaat wel degelijk een gilardoni evo
- waar moet ik dit dan plaatsen, beginners? nee dus.

@ mastervanloon:

ik heb ook afgewogen, ikzelf kom er niet uit...alle2 evenveel plus en minpunten, daarom ging ik hier naartoe, kijken wat andere mensen mij aanraden :)

Er bestaat helemaal geen gilardoni evo, jij bedoelt een gilardoni EVG.
EVG dat is de fabriek waar die cilinder wordt gegoten, net als polini cilinders. Om die gilardoni dan maar gelijk een evo te gaan noemen gaat wel ver vind je niet?
 
Ik geef toe, is nergens hier op forum te vinden...toch zou ik zweren dat ik het ergens gezien had, en die gozer beweert ook dat het een gilardoni evo is..
maargoed misverstandje dan, dan zal het wel een gewone Gilardoni geweest zijn.

In ieder geval, dit gaat lekker offtopic :)
 
Maar waar je het gezien had, had ook foute info kunnen zijn..je moet niet altijd overal vanuit gaan dat het klopt natuurlijk ;)
In dit geval bestaat er GEEN gilardoni evo maar is het een gilardoni EVG zoals 'Jinks' dat al zei.
 
Team is echt wel sneller als Gila, en na tuning is de Team helemaal veel sneller.. zit dus wel veel verschil tussen.. alleen wil jij een AC scoot die blaast, of een LC straatscoot? Ik zou voor het laatste kiezen en later een EVO kopen ofzo.
 
Neem MHR Team is zeker sneller en warmlopers zullen wel meevallen hoor als je geen gekke dingen doet.
Heb zelf met EVO4 AC @ Piaggio gereden en nooit problemen gehad.
Gilardoni is gewoon een middelmatige 70cc, verwacht er niet teveel van.
OK als je heel extreem gaat qua tuning kan je er wel veel uithalen maar niet meer als die Team die standaard al retesnel is.
 
Nee ik tune hem niet, ik wil hem zelfs gebruiken als straatscoot :)
Ik was ook niet echt van plan continu volgas te blazen, ik ben niet zo'n 16-jarig pikkie die overal waar het kan op ze top rijd :) ja nu wel, maar een hoge top en veel kr8 heb ik nou ook weer niet :) (nog niet dus)
Ik ga voor de Team, bedankt!
 
Back
Top