gilardoni 70cc of 74cc?

Jules

Banned
hey mensen,
onlangs heb ik een gilardoni gekocht (met een pen 10 zuiger) welke ik nu gemonteerd heb,
maar om een onbekende reden loopt hij ontzettend slecht.
nu keek ik op het doosje wat erbij zat, en daar stond op: "gilardoni 74cc"
dus nu vermoed ik dat het evt een 74cc zou kunnen zijn, en hij slecht loopt omdat ik een normale krukas gebruik.
weet iemand hier hoe ik het verschil kan herkennen tussen die twee cilinders?
een of ander type nr oid?
bvd
Jules
 
Advertisement - register to remove this

staat de merk niet gewoon op de zuiger? koop evt. nieuwe krukas (passend bij die zuiger), en monteer die erin, en kijk hoeis dat rijdt, (niet loopt, scooter lopen niet veel :p)
 
Volgens mij heeft de 70cc versie een enkele ovale uitlaatpoort en de 74cc versie ovale + 2 fluitpoorten...

Weet het niet 100% maar dacht het ooit eens gelezen te hebben :X
 
Volgens mij is er toch echt maar 1 gilardoni 70 of die fluitpoorten heeft weet ik niet ( dacht van niet maar kan me vergissen).
Maar weet wel dat die gilardoni geen 74cc is.
Was ooit nog eens een topic over en daar kwam men tot de conclusie dat het gewoon 70cc is.
 
of heeft iemand misschien ooit een keer een gila gehad?, en weet diegene misschien nog wat er op et doosje stond 70cc of 74cc??

miss dat dit makkelijker is.., fluitpoorten heeft deze iig niet

( jules = een maat )

greetz
 
Volgens mij zijn er zowel 70cc en 74cc inderdaad en heb je voor de 74cc een speciale krukas nodig. Hierover is laatst nog een topic geweest in het Quick Forum dus misschien dat je die met de search nog wel kan vinden.

Dit topic heb je misschien wel wat aan?
 
Last edited:
RobertD said:
Volgens mij heeft de 70cc versie een enkele ovale uitlaatpoort en de 74cc versie ovale + 2 fluitpoorten...

Weet het niet 100% maar dacht het ooit eens gelezen te hebben :X

volgens mij ook ben bijna zeker.
op men runner had ie fluitpoorten en bij de rox een ovale.:)
 
een maat van me heeft net een gila aangeschaft , is gwn een pen 10 en er staat op de doos ook gwn 74 cc, ik denk dat er voor mina dan alleen maar een 74cc versie is.
voor pia is dat anders lijkt mij.

greetz...
 
Net wezen kijken @ euroscooters.nl en daar staan dus de versie met een enkele ovale uitlaatpoort en een versie met ovale poort + 2 fluiters..

De versie met enkele poort voor Mina
De versie met enkele poort + 2 fluiters voor Pia

Het gaat om beide versie's gewoon om een 70cc

De 74cc versie staat verder geen info bij behalve:

Let op, deze cilinder kan alleen in combinatie met de gilardoni krukas met 43 mm. slag gebruikt worden !!

Misschien hebbe jullie hier wat aan :*

Toedels -:-
 
mensen, ik was er wel uit DAT er een 74cc bestaat waar ik een andere as voor nodig heb.
maar ik dacht dus dat ik een normale 70cc gila had gekocht, en hij loopt erg slecht,
nu staat er op mijn doos:
"gilardoni 74cc"
dus ik dacht misschien heb ik dus een 74cc cilinder gekocht, en loopt hij daarom slecht.
kijk, als het een 74cc is komt er no way een andere as in, maar ik wil weten of het zo kan zijn dat mijn scooter slecht loopt omdat ik een andere cilinder er op heb dan dat ik denk!
dus ik wil weten HOE HERKEN IK EEN 74cc??
graag geen opmerkingen van "koop een andere krukas" oid, liefst info van ervaren mensen
bvd!
 
Jules said:
mensen, ik was er wel uit DAT er een 74cc bestaat waar ik een andere as voor nodig heb.
maar ik dacht dus dat ik een normale 70cc gila had gekocht, en hij loopt erg slecht,
nu staat er op mijn doos:
"gilardoni 74cc"
dus ik dacht misschien heb ik dus een 74cc cilinder gekocht, en loopt hij daarom slecht.
kijk, als het een 74cc is komt er no way een andere as in, maar ik wil weten of het zo kan zijn dat mijn scooter slecht loopt omdat ik een andere cilinder er op heb dan dat ik denk!
dus ik wil weten HOE HERKEN IK EEN 74cc??
graag geen opmerkingen van "koop een andere krukas" oid, liefst info van ervaren mensen
bvd!
je kan ff kijken wat je squish is.... geen goede squish; maybe verkeerde cil....
of miss moet je dan een andere as
 
Jules said:
mensen, ik was er wel uit DAT er een 74cc bestaat waar ik een andere as voor nodig heb.
maar ik dacht dus dat ik een normale 70cc gila had gekocht, en hij loopt erg slecht,
nu staat er op mijn doos:
"gilardoni 74cc"
dus ik dacht misschien heb ik dus een 74cc cilinder gekocht, en loopt hij daarom slecht.
kijk, als het een 74cc is komt er no way een andere as in, maar ik wil weten of het zo kan zijn dat mijn scooter slecht loopt omdat ik een andere cilinder er op heb dan dat ik denk!
dus ik wil weten HOE HERKEN IK EEN 74cc??
graag geen opmerkingen van "koop een andere krukas" oid, liefst info van ervaren mensen
bvd!
de beste manier om er achter te komen is ff een schuifmaat pakken en dan de afstand opmeten vanaf bovenkant cylinder naar de onderkant uitlaatpoort. is dit plusminus 39,3 dan is het 70cc en is het plusminus 43mm dan is het 74 cc.Maar wees er wel zeker van dat de verbrandingskamer niet in de cylinder verdwijnt,(zoals de mk pro race 1) anders moet je dat ook ff opmeten
 
OST-Puch said:
de beste manier om er achter te komen is ff een schuifmaat pakken en dan de afstand opmeten vanaf bovenkant cylinder naar de onderkant uitlaatpoort. is dit plusminus 39,3 dan is het 70cc en is het plusminus 43mm dan is het 74 cc.Maar wees er wel zeker van dat de verbrandingskamer niet in de cylinder verdwijnt,(zoals de mk pro race 1) anders moet je dat ook ff opmeten
tnx dude hier heb ik wat aan :)
ik ga het ff nameten denk :W
 
Back
Top