dat je 16-17000 toeren kan draaien wil niet zeggen dat ie dan per definitie sneller is
idd, er word gezegd dat een alu meer toeren kan draaien , en dat is dus niet zo..
er is een verschil op hoeveel toeren je powerband komt,
als je met een dr70 16-17000 toeren jankt,
rij je voor geen meter,
maar als je met een prorace zoveel toeren draait zal die tog wat meer presteren.
ik had hier voor ook een gietijzere cilinder van topperformace had ik 14.8 pk mee blaast als een yecko
ik heb gelezen..........gietijzer is laagtoerig, gaat veel langer mee. aluminium is hoogtoerig.............Ik hoorde ergens dat er een verschil is tussen deze 2 cilinders, iets van dat ze in toeren behoorlijk kunnen verschillen en aluminium betere prestaties heeft e.d tov een gietijzer.
Maar hoe zit dit nou precies? Ik heb gegoogled en niks gevonden |(
Kan iemand me het uitleggen of een linkje met uitleg geven?
bvd