Gevolgen ongeval?

Een tijd geleden nu al heb ik een vrij zwaar ongeluk gehad waarbij iemand om het leven is gekomen. Volgens de politie was ik de schuldige aangezien hun sporenonderzoek dat zo uitwees. Toen ik 2 weken uit het ziekenhuis was werd ik verzocht om m"n rs op te halen op het politiebureau en om een gesprek te hebben met een agent die over de zaak ging. Het technisch onderzoek had uitgewezen dat het om een ""fors opgevoerde"" bromfiets ging.
In het gesprek met de agent kwam naar voren dat de officier van justitie een straf zou opleggen voor het ""ongeval"" en dat ik waarschijnlijk een acceptgiro met een X bedrag daarop zou thuiskrijgen. Hij noemde geen bedrag. Het is inmiddels al een tijd geleden en ik heb nog steeds niks gehoord. Ook weet ik niet waar de boete voor is. Aangezien ik van sommigen hoor dat er een sanctie zal zijn voor het geval dat er iemand is overleden en de schuld bij mij ligt en dat daar bovenop een boete zal zijn voor het opvoeren, een ander zegt weer dat er alleen een boete zal zijn voor het opvoeren...
Maar nu ik bijna 18 wordt en op mijn 18de toch gelijk wil beginnen met motorlessen en daarna een motor kopen, zou ik toch graag willen weten wat er op die acceptgiro komt te staan zodat ik niet achteraf als al het geld op is aan een rijbewijs en een r6 dat er dan nog een dikke rekening binnen komt die dan niet betaald kan worden... Als iemand dus weet (niet te hopen dat je "t ook hebt meegemaakt) wat het gaat kosten zou ik dat graag willen horen..

Advertisement - register to remove this

Shit alsk het goed begrijp is er iemand doodgegaan die jij aanreed ofzo? en de politie heeft gemerkt dat je brommer is opgevoerd?

De verzekering zal dan niks meer uitbetalen

De familie kan een hoop geld gaan eisen en dat zal jij zelf moeten gaan vergoeden als het zo gaat

Dit is echt te kut voor je want dat X bedrag loopt echt in de ********* €'s

Edit: Als ze een rechtzaak aanspanne ?

ehm nee niet helemaal zo.
Ik en m'n beste maat zouden in een dorp verderop een pakketje van easyparts op gaan halen op het postkantoor. Dat hadden we dus net opgehaald en op de terugweg over de dijk vond in een bocht het ongeluk plaats. Ik kon met mn brommer nog net ervoor zorgen dat ik die wagen niet raakte, maar mn maat die achterop zat raakte em wel en bleef liggen.
Een rechtzaak zullen de ouders wss niet aanspannen omdat het toch al niet makkelijk is voor iedereen en we al vrij lang beste vrienden waren.

hij was toen nog niet economisch volwassen en hoeft het dus niet zelf te betalen

als het goed is hebben zijn ouders een VERPLICHTE wa verzekering.

die keert dit bedrag uit.

ja bedankt allemaal, maar weet niemand hoe hoog de boete zal zijn, want dat die komt stond al vast voor die agenten, want dat ""fors opgevoerd"" staat voor >110 km/h

Het is alweer een tijdje geleden, maar er zijn weer veel nieuwe dingen gebeurt.

Als eerste heb ik van de Orion bericht gehad dat zij niks zullen vergoeden aangezien het politierapport had aangetoond dat het m'n bromfiets meer als 2 kw had en dat alle kosten die op de Orion verhaald worden doorgerekend zullen worden naar mij en m'n ouders.
Het eerste wat ik heb moeten vergoeden is de schade aan de auto van de tegenpartij die total loss was. Omdat de 1100 euro nog relatief te overzien was hebben mijn ouders en ik besloten dat ik die 1100 euro zelf zou betalen en dat de rest van de kosten door mijn ouders betaald zouden worden.

Na dit netjes betaald te hebben was het een hele tijd stil. Maar afgelopen zaterdag kreeg ik post van de officier van justitie, hierin stond dat ik werd gedagvaard om 15 maart as op een rechtszitting te verschijnen. Mijn eigen rechtszitting welteverstaan. Ik wordt verdacht dat er een aan mijn schuld te wijten verkeersongeval heeft plaatsgevonden.
Heb ik op internet bij verschillende letselschadesites een beetje zitten rondkijken en het komt er dus op neer dat mij dood door schuld ten laste gelegt wordt.

En als laatste punt zat er nog een bijlage bij dat de nabestaanden van m'n beste vriend een bedrag van iets minder als 26000 euro eisen nav het ongeval.

Ik vind het allemaal echt compleet krankzinnig knetter gestoord. Ze gaan nu net doen alsof ik express een ongeluk veroorzaak en daarbij m'n beste maat vermoord heb.
Ieder normaal denkend mens ziet toch in dat het een ongeluk was dat niemand had gewild. Kben echt compleet klaar met z'n ouders hierna.

Hoop dat andere mensen nu weten wat er kan gebeuren mocht je toch ooit in hetzelfde schuitje komen, want ik heb er op dit forum en op de rest van hetnet niks over kunnen vinden.

Wat een moelijk verhaal zeg, dat jij er zo makkelijk over praat :s.

Maar het is normaal dat de ouders een schadervergoeding eisen, eerlijk gezegd vind ik €26.000 nog relatief weinig...

Veel sterkte

Het is idd zeer weinig in mijn ogen maar jou ogen natuurlijk ENORM veel.

Dus die familie gaat nu net doen ofdat jij het express deed? Damn wat zou ik enorm pissig daarom kunnen worden zeg :X , en in jou geval dus gewoon woest.

Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat die familie een beetje tot bedaren bekeerd en inziet dat het gewoon een ongeluk was.

kwou zeggen, 26000 euro is toch nog steeds een kleine 58000 gulden.
Nog ""mazzel"" dat de nieuwe wetgeving over affectieschade waarschijnlijk niet in deze zaak meegerekend zal worden. Het is nu zo geworden dat als er iemand bij een verkeersongeval overlijdt dat er enkele (kweet ze nu niet precies uit mn hoofd) personen zijn die ieder 10000 euro kunnen eisen als tegemoetkoming voor het geleden leed. Ik weet wel dat naaste bloedverwanten hiervoor in aanmerking komen. Dat zou dus neerkomen op 2 ouders +1 zus= 30000 euro extra. Maar die wet is pas in 2005 aangenomen en geldt hoogst wss niet bij mijn zaak.

Maar morgen eerst maar is het telefoontje van m'n advocaat afw88. Kijken wat hij zegt en over wat er kan gebeuren, want als de ovj echt erin slaagt om mij dood door schuld in m'n schoenen te schuiven dan kank m'n toekomst als officier bij de mariniers ook wel opzeggen, want dan krijgk volgens mij een strafblad en dat is 100% not done bij de marine. Maarja eerst maar is afw88 wat de advocaat zegt.

Als ik het goed lees was je nog geen 18 ten teide van het ongeval en volgens mij word je dan berecht als een minder jarige (uitzonderingen nagelaten denk maar aan die ene die ze leraar neerschoot).

Suc6 iig!

Klopt je word berecht als minderjarige 100% :) ( Of het moet zo erg zijn dat ze je als meerderjarige gaan berechte :X )

Last edited:
ff wat onduidelijkheden beantwoord

franky said:
hij was toen nog niet economisch volwassen en hoeft het dus niet zelf te betalen

tot 14 jaar zijn je ouders volledig aansprakelijk voor jou daden. vanaf 14 tot 18 jaar zijn je ouders aansprakelijk voor jou daden, tenzij zij zichzelf kunnen vrijplijten, en dat kan eventueel in dit geval omdat jijzelf je brommer hebt opgevoerd en te hard hebt gereden, je ouders staan daar compleet los van.

als het goed is hebben zijn ouders een VERPLICHTE wa verzekering.

zoiets heet een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering en deze is NIET verplicht.

die keert dit bedrag uit.

die keert ook in dit geval helemaal niets uit omdat er sprake was van het met opzet opvoeren van de brommer en het met opzet hard rijden ermee

rs50 SBK RACER said:
Het is alweer een tijdje geleden, maar er zijn weer veel nieuwe dingen gebeurt.

Als eerste heb ik van de Orion bericht gehad dat zij niks zullen vergoeden aangezien het politierapport had aangetoond dat het m'n bromfiets meer als 2 kw had en dat alle kosten die op de Orion verhaald worden doorgerekend zullen worden naar mij en m'n ouders.
Het eerste wat ik heb moeten vergoeden is de schade aan de auto van de tegenpartij die total loss was. Omdat de 1100 euro nog relatief te overzien was hebben mijn ouders en ik besloten dat ik die 1100 euro zelf zou betalen en dat de rest van de kosten door mijn ouders betaald zouden worden.

Na dit netjes betaald te hebben was het een hele tijd stil. Maar afgelopen zaterdag kreeg ik post van de officier van justitie, hierin stond dat ik werd gedagvaard om 15 maart as op een rechtszitting te verschijnen. Mijn eigen rechtszitting welteverstaan. Ik wordt verdacht dat er een aan mijn schuld te wijten verkeersongeval heeft plaatsgevonden.
Heb ik op internet bij verschillende letselschadesites een beetje zitten rondkijken en het komt er dus op neer dat mij dood door schuld ten laste gelegt wordt.

En als laatste punt zat er nog een bijlage bij dat de nabestaanden van m'n beste vriend een bedrag van iets minder als 26000 euro eisen nav het ongeval.

Ik vind het allemaal echt compleet krankzinnig knetter gestoord. Ze gaan nu net doen alsof ik express een ongeluk veroorzaak en daarbij m'n beste maat vermoord heb.
Ieder normaal denkend mens ziet toch in dat het een ongeluk was dat niemand had gewild. Kben echt compleet klaar met z'n ouders hierna.

Hoop dat andere mensen nu weten wat er kan gebeuren mocht je toch ooit in hetzelfde schuitje komen, want ik heb er op dit forum en op de rest van hetnet niks over kunnen vinden.

je hebt niet opzettelijk ofwel expres dat ongeluk veroorzaakt. dit feit is anders dan hetgeen je tenlaste word gelegd. Bij hetgeen je tenlaste word gelegd word gesproken over 'aan schuld te weiten'

Of je straf zal krijgen en hoe hoog deze zal zijn is aan de rechter. De OVJ zal een straf eisen: schikking/vervolgen (gevangenis). Daarna doet de rechter uitspraak.

Ik denk:

dat de OVJ zal vinden dat je door het verlies van je vriend en de te betalen schadevergoedingen genoeg gestraft bent. Wat ze eventueel zullen gaan doen

-ontzegging rijbevoegdheid voor de duur van een bepaalde tijd.
-schikking (afkopen verdere rechtsvervolging)
-taakstraf

Hier zal Jurisprudentie over bestaan, raadpleeg daarvoor je raadsman/advocaat.

Sterkte iig

Last edited:
Ik heb gister weer een nieuwe brief gehad. Ditmaal van de raad van kinderbescherming, op 2 maart moet ik nu bij hun komen en in de brief en bijgevoegde folder staat dat zij een advies aan de ovj gaan uitbrengen nadat ze met mij, mijn ouders en een leraar :? hebben gesproken. Ook zullen zij vertellen hoe alles nu verder zal gaan verlopen. Dus ff afw88 en dan hebk wat meer duidelijkheid.

Back