Gereedschap voor reparatie (afgebroken spul).

Isamu

a.k.a. OverLander
Paar blokjes met diverse schade van afgebroken bouten, kapot schroefdraad, dol gedraaide zooi en etc. feitelijk van alles wat je kunt tegen komen wat maar mis kan gaan. Nu zijn dit blokjes voor de test van GY6, maar wil relatief goed spul hebben wanneer ik aan wat meer kostbaar spul werk voor revisie.

Iemand ervaring met bepaalde merken of materialen wat geschikt is zonder de absolute hoofdprijs...
 
Advertisement - register to remove this

Ben ik het mee eens, voor grof spul vind ik het prima maar niet voor dit.

Nu bleek dat de lepels van Datona erg sterk waren, maar vraag mij af of de rest ook van redelijke kwaliteit is.
 
Mijn favorite gereedschap is Gedore en Facom .
Gedore is prijs / Kwaliteit erg goed .
Facom is 2 x zo duur , echter of het beter is ?
Ik heb een bomvolle gereedschap kar van Facom , erg mooi spul .
 
Facom is onbetaalbaar voor mij, dat is keer 10 in prijs vergeleken met Gedore op bepaalde sets.

Eerst deze maar eens opzoeken in een aanbieding besteld (Facom is 200 euro en Blue is ook rond die prijs), stond al langer op mijn lijstje. Verwijder set voor schroeven wil ik ook van Gedore (mag RED zijn). Tap set heb ik al, maar goede metaal boren en coil heb ik nog niet. Ik ga gewoon voor Gedore want weet dat het goed is en je hebt gelijk dat ik geen HBM spul moet hebben voor dit. Red is prima en komt uit Taiwan met iets mindere afwerking.

PS: Imal ook nog even besteld voor de vergelijking met Motip.

 
Last edited:
Mijn favorite gereedschap is Gedore en Facom .
Gedore is prijs / Kwaliteit erg goed .
Facom is 2 x zo duur , echter of het beter is ?
Ik heb een bomvolle gereedschap kar van Facom , erg mooi spul .
Ik werk op het werk met gedore. Kast gaat al minstens paar eeuwen mee:)
Toch bevalt het mij eigenlijk beter als facom van me collegas wat best vaak sneuvelt
Post automatically merged:

Ik werk op het werk met gedore. Kast gaat al minstens paar eeuwen mee:)
Toch bevalt het mij eigenlijk beter als facom van me collegas wat best vaak sneuvelt
Maar wij gebruiken gereedschap op de zaak natuurlijk lomper en veel meer als iemand die Savonds sleutelt. Maar niet 50+ uur per week. En zo’n intensief als op het werk
 
Ik probeer altijd een berekening te maken van hoe vaak ik het verwacht te gebruiken, wanneer ik het gebruik en of het dan van cruciaal belang is en etc. Frezen voor aluminium zou ik rustig kopen van HBM omdat ik die kort en specifiek zou gebruiken op 4t.

Een slagschroevendraaier ligt lang opgeborgen en die gebruik je als je hem echt nodig bent (imal etc. uiteraard ook in gebruik), maar dan moet die wel werken en vaak is het op onderdelen die relatief duur zijn. Zo had ik een rem reservoir waar ik hem graag had gewild, als je dan moet uitboren (als het mis gaat) is het ellende en optisch niet mooi bij een groter maatje.
 
Bij gereedschap moet je vaak bedenken dat t vaak kwaliteit naar prijs is. Soms is btw iets wat goedkoop is erg goed. Soms iets duurs behoorlijk slecht. Hangt er vanaf wie het verkoopt. Dropshippers laten je soms flink betalen voor goedkope bende. Soms omdat je het sneller in huis hebtvia een bepaade site Soms om hun eigen portomenee te spekken.
 
Na ja, de HBM trekkers weet ik nu, maar snijbrander die ik heb van 40 euro is wel goed (pakt ruim 1300 graden). Feitelijk zijn de trekkers nu het eerste wat hard tegenvalt, maar dat is niet erg en kan de lagers er wel uit krijgen.

--

Ik kwam een bericht tegen waarin het over kobalt boren ging en zat mij af te vragen of schroef verwijderaars en etc. ook niet in kobalt te krijgen zijn. Paar goede boren heb ik wel gevonden nu en valt wel mee in prijs, maar nu de rest nog. Ik hoop dat ik ook een frees setje voor de dremel / multitool kan vinden in kobalt.
 
Excuse, er staat autogeen las en hardsoldeer toestel op de verpakking. Wie weet kan het veel heter, maar mijn meter gaat maar tot max 1400. Heb hem ooit aangeschaft als snelle brander voor opwarmen.
 
Back
Top