gepolijste uitlaat

henkhuizz

Robert
oi,

mijn uitlaat is gepolijst, maar ik wil hem graag zo houden dus zonder verkleuringen. dan heb ik het over de verkleuringen door veel toeren, het blauwe kleurtje :) ik hoorde dat blanke lak niet echt werkt hier...iemand een id?

Advertisement - register to remove this

bij mij ook zeg maar ter hoogte van het bidalot plaatje....dus zo'n 10cm voor de tail verkleurt die t ergst. inoliën doe ik zowiezo al, tegen de roest. maar dan kleurt ie lichtjes bruin en dat vind ik ook minder, en zowiezo verkleurt die nog door de hitte.

Henkhuissie said:
bij mij ook zeg maar ter hoogte van het bidalot plaatje....dus zo'n 10cm voor de tail verkleurt die t ergst. inoliën doe ik zowiezo al, tegen de roest. maar dan kleurt ie lichtjes bruin en dat vind ik ook minder, en zowiezo verkleurt die nog door de hitte.

Je uitlaat verkleurd altijd eigenlijk. Hij wordt vanzelf weer bruin. Dus gewoon maandelijks weer licht opschuren en polysten als je het mooi wilt houden.

anodiseren bedoel je, nee dat is voor alu...
en galvaniseren werkt ook niet, wordt te heet...

nah dan zal ik et maar zoals Stealth-EVo 50 zegt affentoe gewoon opschuren :)

is het btw normaal dat hij zo ernstig verkleurd, en vooral daar? als ik lang ermee toer dan is die aan de onderkant gewoon helemaal wit verkleurd, aan de randen dan diep blauw en daaromheen geel enz :P

Verchroomde uitlaten verkleuren niet tot nauwelijks.. tenzij het echt cheap is gedaan.. dat is dus de beste optie, en anders heb je gewoon pech.. het verkleurt nou eenmaal, niks aan te doen. Je kan wel schuren en schuren maar op een gegeven moment is je uitlaat ook niet meer zo sterk als je dat een half jaar lang volhoudt.

yo,

zeg ik ben bezig mijn bida aan het poliere ma het lukt echt niet!

hij is dof grijs ma blinkt van geen kante
heb em wel late zandstrale voor ik begonnen ben.

weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan ?

demper is nochtans bling bling :p

robinmelis said:
yo,

zeg ik ben bezig mijn bida aan het poliere ma het lukt echt niet!

hij is dof grijs ma blinkt van geen kante
heb em wel late zandstrale voor ik begonnen ben.

weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan ?

demper is nochtans bling bling :p

1: stop met polieren en begin met polijsten
2: zandstralen had je niet moeten doen.

Ik begin altijd met korrel 150 ( de oude verf of als het een uitlaat is de bruine bak laag eraf schuren )
Dan 350 om de krasjes weg te krijgen ( echt lang schuren )
Dan 600 lang schuren totdat je het spiegel effect krijgt ( duurde bij mij op sommige plekken echt volop lang )
Dan 1000 om de 600 krasjes nog wat weg te krijgen

dan commandant 4 oid /polijst pasta icm met de dremel ( zacht poets geval erop )

en bling :)

Ik heb het voorheen gedaan tot korrel 600 en polijst pasta met de hand.
Zal even kijken of ik een picje kan vinden.
Dat was ook al redelijk mooi :)

Last edited:
illusi0n said:
Verchroomde uitlaten verkleuren niet tot nauwelijks.. tenzij het echt cheap is gedaan.. dat is dus de beste optie, en anders heb je gewoon pech.. het verkleurt nou eenmaal, niks aan te doen. Je kan wel schuren en schuren maar op een gegeven moment is je uitlaat ook niet meer zo sterk als je dat een half jaar lang volhoudt.
heb je enig idee hoe warm het chroom word in de bocht bij je cilinder?het chroom gaat zelfs krimpen en uitzetten direct in je bocht en verkleuren doet het echt wel hoor alleen wel in mindere mate

eerste foto is zoals hij eerst was na een nachtje rijden...

tweede foto nadat er polijstborstel overheen is gegaan :)

dat lijkt mij de enige oplossing...ipv schuren af en toe polijstborstel pakken :) verkleuring gaat er zo van af.

Attachments

• Dscf0280klein.jpg
    Dscf0280klein.jpg
    67.3 KB · Views: 117
  • Dscf0100 640x480.jpg
    Dscf0100 640x480.jpg
    79.2 KB · Views: 117
Back