Generic XOR v-snaar probleem

Lunarvr

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik heb een Generic XOR en ik blijf maar steeds nieuwe v-snaren kopen omdat die steeds kapot gaan na zoveel honderd kilometers. En dat is heeeel vreemd. De dealer waar ik hem heen bracht waardoor dit nu steeds komt heeft er een kleinere v-snaar op gezet omdat hij zegt dat er eerst een te grote op zat, maar voorheen had ik het probleem nooit en hij liep gewoon goed dus zal het of aan de krukas liggen (want daar zit een slag in maar ik denk dat dat veroorzaakt is door die v-snaren die kapot gaan steeds) of het is de te korte v-snaar.

Weet iemand misschien wat er voor v-snaar op mijn Generic XOR hoort. Mijn generic XOR heeft een imitatie minarelli blok maar de primaire en secundaire as zitten iets verder uit elkaar dan bij een normaal minarelli blokje.

Advertisement - register to remove this

Bando heeft de goede maat snaar, zelfde als CPI. Deze is niet overal te koop, en bij sommige shops, zoals scootparts, krijg je zelfs de verkeerde, ook al staat CPI erbij. Ik kan de maat wel vragen aan mijn broer, die heeft een CPI. Misscien heeft hij de oude snaar nog liggen. Hij heeft er nu ook een heel iets kortere in.
Het is in ieder geval niet normaal dat ze zo snel kapot gaan. Ik zou de krukas maar vervangen als deze krom is, en andere onderdelen nog goed nakijken of ze nog helemaal goed zijn, zoals krukaslagers, keerringen, vario etc.

Bando heeft de goede maat snaar, zelfde als CPI. Deze is niet overal te koop, en bij sommige shops, zoals scootparts, krijg je zelfs de verkeerde, ook al staat CPI erbij. Ik kan de maat wel vragen aan mijn broer, die heeft een CPI. Misscien heeft hij de oude snaar nog liggen. Hij heeft er nu ook een heel iets kortere in.
Het is in ieder geval niet normaal dat ze zo snel kapot gaan. Ik zou de krukas maar vervangen als deze krom is, en andere onderdelen nog goed nakijken of ze nog helemaal goed zijn, zoals krukaslagers, keerringen, vario etc.

Hey brommertje,

Bedankt voor je comment, heb zelf niet meer op dit forum gekeken, dus sorry dat ik niet heb gereageert. Ik heb een Furioso v-snaar erop gezet, speciaal voor mijn generic en ik heb een top racing koelvin voor mijn generic nieuwe lager voor mijn primaire as en een variohuis nieuw gekocht. Hij rijd nu perfect, normaal reed die 60-65km/h lag er maar net aan hoe de wind stond, nu rijd ik 73km/h met meewind en 65 met tegenwind. windstil toch altijd 70km/h :) Hij maakt ook geen overtoeren meer, wat die hiervoor wel deed met andere rolletjes.
en trekt ook lekker.

ik ben eindelijk klaar met de problemen van mijn kutscooter, volgende week zal ik er wel weer mee naar huis lopen maarja .. XD ik merk het gauw genoeg.

bedankt :)

Hij rijd nu perfect, normaal reed die 60-65km/h lag er maar net aan hoe de wind stond, nu rijd ik 73km/h met meewind en 65 met tegenwind. windstil toch altijd 70km/h :) Hij maakt ook geen overtoeren meer, wat die hiervoor wel deed met andere rolletjes.
en trekt ook lekker.

bedankt :)
Mijn broer haalt ook ongeveer dezelfde snelheid met zijn CPI, wat hetzelfde blok is. Die trekt ook goed op, al heeft ie een heel iets kortere snaar nu. (ik trek m dr wel uit met mijn tomosje, maar hij haalt me op top toch nog in)
Welke vario heb jij nu, en welk gewicht rolletjes? Mijn broer heeft een malossi vario en 7 gram gewichtjes, met een Tecnigas Next R uitlaat.

Mijn broer haalt ook ongeveer dezelfde snelheid met zijn CPI, wat hetzelfde blok is. Die trekt ook goed op, al heeft ie een heel iets kortere snaar nu. (ik trek m dr wel uit met mijn tomosje, maar hij haalt me op top toch nog in)
Welke vario heb jij nu, en welk gewicht rolletjes? Mijn broer heeft een malossi vario en 7 gram gewichtjes, met een Tecnigas Next R uitlaat.

Ow ik zou het niet precies weten ik zal even voor je kijken nu.
- Naraku variateur, geen idee welk gewicht rolletjes erin zitten staat er ook niet bij ofzo.
- IXIL uitlaat, gewoon zo'n standaard RVS uitlaatje.

Ik heb ook geen betere uitlaat nodig, hij rijd snel genoeg en geluid is wel redelijk:)

Back