This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

generic cracker

zip50cc

Member
hoi, ik zat te denken om naast mijn 4t zip iets leukers te kopen ( 2t) ik zag veel goedkope generic crackers te koop en vroeg me af welk blok er onder deze scooter zit? hoor veel mensen zeggen watergekoeld minarelli? maar volgensmij zijn dat gwn blokken die ze er zelf hebben ondergeknutseld dus ik zou graag weten welk blok eronder zit?

Ik heb er een cillinder van een neos op zitten dus maar dat zal niet met werkelijk ieder onderdeel zo zijn. Uitlaat is anders maar er past wel gewoon een minarelli uitlaat op. Verder is de krukas anders en zullen er nog veel meer verschillen zijn. De kwaliteit is ook lang niet zo goed als minarelli zelf. Mijne is horizontaal maar kan denk ik verschil in zitten. Weet niet of ze meerdere typen motorblokken hebben

past er een origineel minarelli blok onder? plug and play?

Je kan het passend maken maar waarom? Het is er niet voor bedoeld. Als jij eraan gaat slijpen terwijl je er al zo weinig verstand van lijkt te hebben gaat het niet goed komen denk ik.

Wat ben je nu eigenlijk van plan. Je realiseert je toch ook dat je gewoon onderdelen kunt krijgen voor dit blok he? Het hoeft niet perse een minarelli cillinder te zijn wat je er op legt.

ik wil hem omlaten keuren naar brom omdat ik een snor echt niks vind en veelste gevaarlijk is. en ik zocht voor onderdelen maar kon bijna geen een 70cc cilinder vinden voor dit blok

70cc zou ik niet op een pen 10 krukas leggen, weet ook niet of daar uberhaupt 70cc voor te krijgen is. Dan bedoel ik een bijbehorende zuiger met pen maat 10. Minarelli heeft 12 als ik het goed heb.

Ik denk dat je beter een bromscooter kunt kopen. Ombouwen naar brom kan wel maar als je zelfs onderdelen zoals een cilinder moet gaan vervangen word het erg duur. Ik weet even niet hoe duur keuren is, maar dat is ook al gauw 200 euro. Dan met onderdelen erbij zit je op 300 euro. Gooi je er nog 100 euro bij heb je voor 400 euro een redelijke bromscooter met een beetje geluk.

ik kan erg goedkoop een generic krijgen misschien dat ik het hele blok wel gewoon vervang voor een horizontaal minarelli watergekoeld. zijn 2ehands niet heel duur en is leuk onder zn hele lichte scooter

Houd er wel even rekening mee dat het misschien niet past he.
En die generics zijn allemaal luchtgekoeld zover ik weet dus je moet dan ook alle spul zoals radiateur en koelvloeistof reservoir kwijt kunnen