Gelaserd! 57 km/h te hard in bebouwde kom!

Lol@Bol

Donkey's pretty Wench
Hey ik ff een vraag voor een vriend van me:
Hij is vandaag op zijn derbi dus gelaserd met 90 km/h (- 3 km correctie) dus 87 echte km BINNEN de bebouwde kom :p
Nu heb ik ff een vraagje of ze zijn certificaat oid in beslag kunnen nemen? Omdat ie minstens een keer zo hard ging als toegestaan.
Het wordt trouwens door de officier van justitie behandeld en het is de eerste keer dat ie een boete krijgt dus. De wouten zeiden dat de boete iig minimaal 250 euro :o was

en pls geen reacties van, moet je maar nie zo hard rijden, of van wat ben je dom dat je dat doet. weet zeker dat jullie dat ook wel is doen of hebben gedaan :P

Mzzls Ron

Advertisement - register to remove this

naar mijn idee niet want ik heb nog nooit gezien dat ze een certificaat in beslag namen
lijkt mij vrij stug want een vriend van mij die inmiddels is overleden reed een keer 115 digi door het dorp en die heeft ook gewoon een boete gekregen en hoefde zijn certificaat niet in te leveren.

greetings

ggdrctmv70cc

dit gaat je veel, maar dan ook echt veel geld kosten, ik denk rond de 500 eu ofzo.

//edit//
valt mee, dit staat in de boetebase:

Boete: € 382,-

Opmerkingen: Recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket.

Last edited:
Wat ik niet snap is dat mensen (ook jullie) binnen de bebouwde kom niet gewoon netjes rijden. Als je 50 ging dan ga je leuk met het verkeer mee, en was je boete nog een acceptabel bedrag geweest. Ikzelf rijd eigenlijk altijd 50 binnen de bebouwde kom. 90 (87, whatever) is ook gewoon belachelijk hard en gevaarlijk, dus hier vind ik het wel een kwestie van: eigen schuld, dikke bult; accepteren, niet teveel zeiken over het bedrag, die zijn nou eenmaal hoog. (ergens misschien wel goed...) Buiten de bebouwde kom rijd ik overigens wel harder, maar ook dan vaak niet 90 ofzo... Gewoon omdat het hartstikke gevaarlijk is! Op afgelegen weggetjes waar toch geen kip komt is natuurlijk wat anders...

Mja, zo komen we in een discussie waar ik niet al teveel zin in heb dus laat ik me mond verder maar houden:X

owja, no offence verder he :*

Sinds wanneer kunnen ze dan via een bromfietsplaatje aan je gegevens komen?..., ik rij regelmatig voor de gein langs flitspalen, maar ik heb nog nooit iets van het CJIB in de bus zien vallen...

omdat aan de hand van een flitspaal niet de snelheid van je scooter te meten is, omdat de scooter aan de rechterkant en aan de linkerkant van de weg kan rijden.
Ook is het plaatje niet altijd leesbaar en vaag, de tijd die ze met soepen en natrekken gebruiken weegt denk ik niet op tegen de boete...

Bij ons is de snelheid meten dmv een lasergun geen wettig meetapparaat.. en als ze het aan je vragen: "we hebben gezien dat je 90 reed" dan kan je vragen hoe ze dit gemeten hebben en dan wordt het lastig voor ze.. maar ja nu hij het al min of meer heeft toegegeven wordt het lastig.. het is ook wel link om met 90 in de bebouwde kom te rijden maar ja.. Succes ermee :)

Back