Geen vonk

Media1969

New Member
Hoi,

Mijn dochter heeft een la souris scooter en deze wil niet meer starten. Geen vonk.
Bougie vervangen
Bobine vervangen
Groene kabel van de spoel was stuk.(klaar gemaakt)
Cabratuur schoon gemaakt.
*update 17.44*
Cdi module vervangen(doet nog niks.

Wat kan ik nog meer doen?.
Of misschien de volgende stappen.

M.v.g
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Carburateur heeft niks met de vonk te maken.
Geen vonk, niet starten uiteraard, dus dit euvel moet je het eerst oplossen.
Helaas is men niet scheutig met het verstrekken van gegevens over deze chinese scooters.
Groen bij Chineesjes is meestal de draadkleur voor de massaverbindingen (massa = min-geleider terug naar de min-pool accu.)

Het beste is om met een multimeter de weerstandswaardes te meten van alle pinnetjes van de cdi-kabelboomconnector naar de min-pool accu, met afgekoppelde cdi.

Voor je alles uit elkaar haalt, heeft deze scooter een rode kill-switch aan het stuur, meestal bij het rechter handvat, en zo ja, staat deze in de juiste positie.
Heeft deze scooter een schakelaar bij de standaard en zo ja, controleer of deze er nog goed uitziet en meet met de multimeter of deze nog goed schakelt.
 
Carburateur heeft niks met de vonk te maken.
Klopt maar voor de zekerheid gedaan
Geen vonk, niet starten uiteraard, dus dit euvel moet je het eerst oplossen.
Helaas is men niet scheutig met het verstrekken van gegevens over deze chinese scooters.
Groen bij Chineesjes is meestal de draadkleur voor de massaverbindingen (massa = min-geleider terug naar de min-pool accu.)

Het beste is om met een multimeter de weerstandswaardes te meten van alle pinnetjes van de cdi-kabelboomconnector naar de min-pool accu, met afgekoppelde cdi.
Heb je misschien een voorbeeld van hoe.
Voor je alles uit elkaar haalt, heeft deze scooter een rode kill-switch aan het stuur, meestal bij het rechter handvat, en zo ja, staat deze in de juiste positie.
Deze staat juist, bij uitschakelen doet hij helemaal niks
Heeft deze scooter een schakelaar bij de standaard en zo ja, controleer of deze er nog goed uitziet en meet met de multimeter of deze nog goed schakelt.
Is niet aanwezig.
 
Heb je misschien een voorbeeld van hoe.
  1. Als het geen Euro4 of Euro5 scooter betreft zal het wel lukken zonder schema, anders wordt het wel een probleem.
  2. Maak even een duidelijke detailfoto van de cdi connector waarop de positie en de kleuren van de draden goed duidelijk te zien zijn.
  3. Maak ook even een detailfoto van de multimeter die je gaat gebruiken, waarop de tekst naast meetbereikschakelaar en de aansluitbussen van de meetsnoeren duidelijk te zien/lezen is.
Als je kunt voldoen aan de bovenstaande 3 punten zou het moeten lukken je erdoor te loodsen.
 
Beste,

Dank je wel voor je antwoord.
Omdat wij verder zijn gaan zoek blijkt dat de groene kabel van de spoel ontsteking stuk was, hier een tweede hands voor gehaald en nu loopt hij weer.

Maar na het in elkaar zetten gaat de verlichting alleen aan als je gas geeft dus weer een nieuwe uit daging.

M.v.g
 
Lijkt erop dat de lichtspoel niet genoeg spanning afgeeft.
Dus ik zou de spanning van de verlichting meten, bijvoorbeeld op de fitting van de koplamp.
Nogmaals ik heb geen elektrisch schema van deze scooter maar bij vele scooters is de draad die de spanning voor de verlichting levert en die vanaf de lichtspoel op je stator komt, geel van kleur.
Deze draad loopt dan naar de spanningsregelaar waar deze spanning begrensd wordt zodat de lampjes niet te veel spanning krijgen.
Dus je zou ook even de spanning kunnen meten op de statorconnector.
 
Beste,

Dank je wel voor je antwoord.
Omdat wij verder zijn gaan zoek blijkt dat de groene kabel van de spoel ontsteking stuk was, hier een tweede hands voor gehaald en nu loopt hij weer.

Maar na het in elkaar zetten gaat de verlichting alleen aan als je gas geeft dus weer een nieuwe uit daging.

M.v.g
Ff een update, na de vakantie heb ik in eens geen vonk meer.
Verder niks mee gebeurt alleen he sleutel is eruit geweest. Kan het probleem hier in zitten. En kan ik als test om de bedrading heen. Om te kijken of hij dan wel start of wat kan ik nog meer doen.
M.v.g.
 
Last edited:
Back
Top