Geen vermogen uit Aerox 77cc.

Ik begin langzaam aan de hoop op te geven maar hier de laatste thread hopelijk. Heb dus iemand met echte expertise nodig. Ik had dus problemen met mijn koppeling dacht ik, omdat die maar een paar km/u ging. 5 dagen mee geprutst en geen oplossing gevonden dus gegaan naar een garage die volgens mijn maten goed was met opgefokte scooters.

4 dagen later komt de man tot de conclusie dat mijn vario en koppeling te zwaar zouden zijn voor de setup en bedoeld was voor MHR blokken (Stage6 R/T Overrange). 85€ kwijt voor dit en wat andere nagekeken dingen

Dus neem ik de aerox terug naar huis en zet er een malossi multivar en een malossi delta clutch op. Met lichtere rollers dan mijn oude gietijzer 50cc blok. Nu heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem, en ben ik heel wat geld lichter. Heeft nu wel iets meer koppel maar volgas nog steeds rond de 5km/u

Dus hier mijn vastellingen:
Blok maakt hoge toeren zonder vario, en met alles er op maar een paar duizend, tenzij ik de trekveren super strak zet maar dan grijpt de koppeling helemaal niet aan.

Huidige setup: Barikit 75cc aluminium modular.
Malossi multivar 5g
Malossi delta clutch witte trekveren witte drukveren
21mm dellorto DS 104 sproeier (niet te rijk) + powerfilter

Std spruitstuk en membraan lopend overgezet van oude blok
Er is niks mis met de ontsteking want is nagekeken door de garage en werkt op m’n andere blok perfect toen ik die testte.
Zelfde probleem met vervroegde spie.
Ook is de cyl en zuiger in goede staat geen krassen heeft gewoon compressie start 1e kick.
Zit lichte roest op de krukas. Blok was gebruikt op het circuit en heeft daarna 8 jaar stil gestaan zonder compressie maar had m weer lopend gekregen

Ik kan foto’s of video’s van het blok lopend of de staat van de cylinder laten zien als dat helpt
 
Advertisement - register to remove this

En waarom zou een 70cc niet op de standaard onsteking kunnen? Doet bijna iedereen, en het is zo als je onsteking te vroeg zet kan alles naar de kloten lopen...
Hij gaat niet vooruit als ik de pickup spoel op de std plek zet
Doe ik deze naar boven dan vliegt die al vooruit met een beetje gas. En ik hou er rekening mee dat te vroeg ontsteken slecht voor de cylinder is.
 
Probleem opgelost door de ontsteking flink te vervroegen. Mensen zeiden hier dat een 70cc makkelijk op een std ontsteking kan maar blijkbaar niet.

Nu nog afstellen. Misschien is hier iemand die mij een klein beetje kan helpen.
Ligt dit aan de koppeling of aan de carbu?
Dat kan te maken met je carburateur of ontsteking. Probeer even een wat kleinere sproeier, en kijk of hij dan goed oppakt. Anders nog even ontsteking op ander tijdstip. Welke ontsteking rijd je momenteel mee? Ik neem aan nu wel een binnenrotor? Lijkt trouwens kwa geluid een heel beroerd uitlaatje voor die setup? Wat voor uitlaat rijd je mee?
 
Dat kan te maken met je carburateur of ontsteking. Probeer even een wat kleinere sproeier, en kijk of hij dan goed oppakt. Anders nog even ontsteking op ander tijdstip. Welke ontsteking rijd je momenteel mee? Ik neem aan nu wel een binnenrotor? Lijkt trouwens kwa geluid een heel beroerd uitlaatje voor die setup? Wat voor uitlaat rijd je mee?
Oude Gianelli pijp denk shot v4 maar ben niet compleet zeker. Pot is groter dan mijn Yasuni z maar niet veel groter.

IMG_5777.jpeg
Ben ook van sproeier 128 naar 108 gegaan sinds die video maakt nog steeds te weinig vermogen om de weg op te komen
En ja er komt een erg luid geluid uit de uitlaat/flens als deze hoge toeren haalt weet echter niet hoe dit op te lossen is. Heb de uitlaat flens gladder gemaakt, nieuwe pakking nieuwe veren en zelfs even teflon ertussen gezet maar lekt nog steeds

De ontsteking heb ik vervroegd op de klassieke beun manier, Die jullie waarschijnlijk heel boos zal maken maar is enkel tot ik geld heb voor een binnenrotor en zeker weet of het echt aan de ontsteking ligt. (Zat te denken aan een 1curve italkit)
Schroef zit vast zal niet zomaar tegen vliegwiel komen
IMG_5783.jpeg

Heb het ook vroeger en later geprobeerd te zetten met een custom brace voor de pickup maar zonder veel succes. Stottert nu nog steeds tijdens gassen
 
Oude Gianelli pijp denk shot v4 maar ben niet compleet zeker. Pot is groter dan mijn Yasuni z maar niet veel groter.

View attachment 77730
Ben ook van sproeier 128 naar 108 gegaan sinds die video maakt nog steeds te weinig vermogen om de weg op te komen
En ja er komt een erg luid geluid uit de uitlaat/flens als deze hoge toeren haalt weet echter niet hoe dit op te lossen is. Heb de uitlaat flens gladder gemaakt, nieuwe pakking nieuwe veren en zelfs even teflon ertussen gezet maar lekt nog steeds

De ontsteking heb ik vervroegd op de klassieke beun manier, Die jullie waarschijnlijk heel boos zal maken maar is enkel tot ik geld heb voor een binnenrotor en zeker weet of het echt aan de ontsteking ligt. (Zat te denken aan een 1curve italkit)
Schroef zit vast zal niet zomaar tegen vliegwiel komen
View attachment 77731

Heb het ook vroeger en later geprobeerd te zetten met een custom brace voor de pickup maar zonder veel succes. Stottert nu nog steeds tijdens gassen
Ik zou er een C16 of iets in die richting onder zetten.
 
Back
Top