Geen vermogen uit Aerox 77cc.

Ik begin langzaam aan de hoop op te geven maar hier de laatste thread hopelijk. Heb dus iemand met echte expertise nodig. Ik had dus problemen met mijn koppeling dacht ik, omdat die maar een paar km/u ging. 5 dagen mee geprutst en geen oplossing gevonden dus gegaan naar een garage die volgens mijn maten goed was met opgefokte scooters.

4 dagen later komt de man tot de conclusie dat mijn vario en koppeling te zwaar zouden zijn voor de setup en bedoeld was voor MHR blokken (Stage6 R/T Overrange). 85€ kwijt voor dit en wat andere nagekeken dingen

Dus neem ik de aerox terug naar huis en zet er een malossi multivar en een malossi delta clutch op. Met lichtere rollers dan mijn oude gietijzer 50cc blok. Nu heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem, en ben ik heel wat geld lichter. Heeft nu wel iets meer koppel maar volgas nog steeds rond de 5km/u

Dus hier mijn vastellingen:
Blok maakt hoge toeren zonder vario, en met alles er op maar een paar duizend, tenzij ik de trekveren super strak zet maar dan grijpt de koppeling helemaal niet aan.

Huidige setup: Barikit 75cc aluminium modular.
Malossi multivar 5g
Malossi delta clutch witte trekveren witte drukveren
21mm dellorto DS 104 sproeier (niet te rijk) + powerfilter

Std spruitstuk en membraan lopend overgezet van oude blok
Er is niks mis met de ontsteking want is nagekeken door de garage en werkt op m’n andere blok perfect toen ik die testte.
Zelfde probleem met vervroegde spie.
Ook is de cyl en zuiger in goede staat geen krassen heeft gewoon compressie start 1e kick.
Zit lichte roest op de krukas. Blok was gebruikt op het circuit en heeft daarna 8 jaar stil gestaan zonder compressie maar had m weer lopend gekregen

Ik kan foto’s of video’s van het blok lopend of de staat van de cylinder laten zien als dat helpt
 
Advertisement - register to remove this

4 dagen later komt de man tot de conclusie dat mijn vario en koppeling te zwaar zouden zijn voor de setup en bedoeld was voor MHR blokken (Stage6 R/T Overrange). 85€ kwijt voor dit en wat andere nagekeken dingen

Dus neem ik de aerox terug naar huis en zet er een malossi multivar en een malossi delta clutch op. Met lichtere rollers dan mijn oude gietijzer 50cc blok. Nu heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem, en ben ik heel wat geld lichter. Heeft nu wel iets meer koppel maar volgas nog steeds rond de 5km/u
Heb jij die spullen ook weer terug gekregen?

Of heeft een bijdehante garage nu al je overrange spul er af gehaald, verkocht of zelf gebruikt, en er nu veel lagere klasse spul op gezet?

Als ik het zo lees zijn het hoe dan ook een stel prutsers. Er zijn er ook maar weinig die echt verstand hebben van echt snel maken.
 
Heb jij die spullen ook weer terug gekregen?

Of heeft een bijdehante garage nu al je overrange spul er af gehaald, verkocht of zelf gebruikt, en er nu veel lagere klasse spul op gezet?

Als ik het zo lees zijn het hoe dan ook een stel prutsers. Er zijn er ook maar weinig die echt verstand hebben van echt snel maken.
Hij bood aan om mijn overrange te vervangen voor 350€ maar had m gewoon naar huis genomen omdat ik thuis nog wat spullen had liggen.


Maar heeft iemand enig idee wat er nog over blijft om te controleren voor mij? Alles lijkt perfect in elkaar te zitten
 
Ik begin langzaam aan de hoop op te geven maar hier de laatste thread hopelijk. Heb dus iemand met echte expertise nodig. Ik had dus problemen met mijn koppeling dacht ik, omdat die maar een paar km/u ging. 5 dagen mee geprutst en geen oplossing gevonden dus gegaan naar een garage die volgens mijn maten goed was met opgefokte scooters.

4 dagen later komt de man tot de conclusie dat mijn vario en koppeling te zwaar zouden zijn voor de setup en bedoeld was voor MHR blokken (Stage6 R/T Overrange). 85€ kwijt voor dit en wat andere nagekeken dingen

Dus neem ik de aerox terug naar huis en zet er een malossi multivar en een malossi delta clutch op. Met lichtere rollers dan mijn oude gietijzer 50cc blok. Nu heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem, en ben ik heel wat geld lichter. Heeft nu wel iets meer koppel maar volgas nog steeds rond de 5km/u

Dus hier mijn vastellingen:
Blok maakt hoge toeren zonder vario, en met alles er op maar een paar duizend, tenzij ik de trekveren super strak zet maar dan grijpt de koppeling helemaal niet aan.

Huidige setup: Barikit 75cc aluminium modular.
Malossi multivar 5g
Malossi delta clutch witte trekveren witte drukveren
21mm dellorto DS 104 sproeier (niet te rijk) + powerfilter

Std spruitstuk en membraan lopend overgezet van oude blok
Er is niks mis met de ontsteking want is nagekeken door de garage en werkt op m’n andere blok perfect toen ik die testte.
Zelfde probleem met vervroegde spie.
Ook is de cyl en zuiger in goede staat geen krassen heeft gewoon compressie start 1e kick.
Zit lichte roest op de krukas. Blok was gebruikt op het circuit en heeft daarna 8 jaar stil gestaan zonder compressie maar had m weer lopend gekregen

Ik kan foto’s of video’s van het blok lopend of de staat van de cylinder laten zien als dat helpt
"Dus hier mijn vastellingen:
Blok maakt hoge toeren zonder vario, en met alles er op maar een paar duizend, tenzij ik de trekveren super strak zet maar dan grijpt de koppeling helemaal niet aan"

Wat jij beschrijft in je bericht heb ik een keer gehad bij mijn broertje...

Die kocht een metrakit 70cc. De cilinder wat 15k moest beuken.. bijpassende uitlaat van metrakit. Complete Malossi overrange erop gezet..

Dat tiefus ding had hetzelfde.. zonder vario draaide alles goed. Vario erop en je ging erop zitten om weg te rijden. Kwam het niet van de plaats af. Alle mogelijkheden wat betreft koppeling tot aan een originele aan toe geprobeerd. Vario's geprobeerd, andere uitlaten geprobeerd en niets werkte.

Het probleem was de cilinder.. die hadden ze verkloot met het frezen. De cilinder had geen power..

Stage 6 racing toen erop gezet met een c21 en het blok liep vanaf de eerste kick perfect.

Als je alles hebt geprobeerd , zoals je beschrijft dan flikker er maar is een andere cilinder erop. 3 weken geleden bij een zaak hier in de buurt exact hetzelfde met een airsal 70. Dagen druk, niets kon je zien aan de cilinder en ze zetten er een mhr replica erop en het was gelijk goed.

Wat voor uitlaat gebruik je eigenlijk voor die barikit cilinder?

Wat bedoel je met je blok had geen compressie? Neem aan je cilinder? Hebben ze erin lopen frezen?

Hoe weet je dat je carb/sproeier goed is terwijl die niet eens van de plaats wilt komen?
 
Eindelijk iemand die iets van een bruikbaar antwoord geeft. Deze cylinder zou ook 15k moeten halen want is een hoogtoerige aluminium. De kans is er wel dat hier mee is gekloot aangezien de vorige eigenaar dit blok bijna 10 jaar lang had staan liggen


Wat voor uitlaat gebruik je eigenlijk voor die barikit cilinder?

Wat bedoel je met je blok had geen compressie? Neem aan je cilinder? Hebben ze erin lopen frezen?

Hoe weet je dat je carb/sproeier goed is terwijl die niet eens van de plaats wilt komen?

De uitlaat die ik hier op heb zitten is een Gianelli shot v4 denk ik. Zo te zien aan de vorm en de Gianelli carbon demper.

Ik bedoelde met geen compressie dat toen ik m kocht dat de inlaat en kop lekte. Wat olie in de cylinder gedaan en wat nieuwe pakkingen en hij startte. Ik had een 25 euro Aliexpress compressie metertje gekocht maar dat ding werkt voor geen meter dus weet de compressie nu nog steeds niet. Om zeker te zijn van de compressie heb ik een nieuwe zuiger gekocht uit Duitsland die over 3 weken pas aan zal komen. Kop is op 12NM aangedraaid.

De carb is gloednieuw en ik heb meerdere sproeiers geprobeerd. Bougie kleurt goed en als ie te arm loopt zou die moeten wegvallen als ik gas geef. Doet die dus niet. Momenteel sproeier 128 erin. Stottert ook niet nu.

Ik zal een video van toen ik de cilinder eraf haalde laten zien maar tot het oog zag deze er goed uit.
https://media-upload.net/file/7Zv0DIxugQ1W ^^
 
Op 3 sec bij jouw filmpje.. is daar een stuk uit je cilinder? Vlinderpoort linkerkant. Dat heeft een erge vreemde vorm links onderin tenzij het beeld vertekend is. Zie geen freeswerk in de cilider dus dat kan het niet zijn.

Haal de zuigerveer er is af en duw die is in de cilinder. Meet is op hoeveel speling dat heeft met een voelermaat.

Dat is op zich niet zo heel belangrijk maar toch fijn om te weten, want we hebben eergisteren nog een 6t los gehaald. Die had een speling van tussen .30/.35 en de zuigerveer was aan twee kanten afgesleten. Toch komt het gewoon goed de plaats.

Ook met een shot zal het moeten lopen. Als die cilinder echt een beuker is dan zal die hoe dan ook van de plaats moeten komen. Optimaal is die uitlaat niet voor die cilinder. Je komt dan bij de c21, scr racing of een metrakit sp3 enz enz uitlaten. Dat kan je later nog aanpassen mits die echt 15k draaid.

Maar even voor de duidelijkheid. Hoe kan je bougie verkleuren en je sproeiers goed zijn als die niet in toeren wilt komen? Je hebt het afgesteld zonder vario en geluisterd naar wat de motor doet.

Delta clutch is goed? Niet krom? Witte trekveren zijn te licht.. ik ga ervan uit dat je de zwaardere veren ook hebt geprobeerd? Poulies gaan open en dicht zonder hapering en zijn niet krom?

Krukas is goed? Lagers zijn goed? Vertanding zit niet vast?

Kijk is of je van iemand een uitlaat kan lenen.. dan minimaal een c16 en hoger.
 
Op 3 sec bij jouw filmpje.. is daar een stuk uit je cilinder? Vlinderpoort linkerkant. Dat heeft een erge vreemde vorm links onderin tenzij het beeld vertekend is. Zie geen freeswerk in de cilider dus dat kan het niet zijn.

Haal de zuigerveer er is af en duw die is in de cilinder. Meet is op hoeveel speling dat heeft met een voelermaat.

Dat is op zich niet zo heel belangrijk maar toch fijn om te weten, want we hebben eergisteren nog een 6t los gehaald. Die had een speling van tussen .30/.35 en de zuigerveer was aan twee kanten afgesleten. Toch komt het gewoon goed de plaats.

Ook met een shot zal het moeten lopen. Als die cilinder echt een beuker is dan zal die hoe dan ook van de plaats moeten komen. Optimaal is die uitlaat niet voor die cilinder. Je komt dan bij de c21, scr racing of een metrakit sp3 enz enz uitlaten. Dat kan je later nog aanpassen mits die echt 15k draaid.

Maar even voor de duidelijkheid. Hoe kan je bougie verkleuren en je sproeiers goed zijn als die niet in toeren wilt komen? Je hebt het afgesteld zonder vario en geluisterd naar wat de motor doet.

Delta clutch is goed? Niet krom? Witte trekveren zijn te licht.. ik ga ervan uit dat je de zwaardere veren ook hebt geprobeerd? Poulies gaan open en dicht zonder hapering en zijn niet krom?

Krukas is goed? Lagers zijn goed? Vertanding zit niet vast?

Kijk is of je van iemand een uitlaat kan lenen.. dan minimaal een c16 en hoger.
Ik zal vanavond de cylinder eraf halen om te kijken of er iets mankeert. Heb nog niet gekeken op speling op de krukas van boven naar beneden. Lagers zijn niet in top staat maar krukas draait soepel genoeg naar mijn mening

Dat met de bougie; Hij loopt wel in goede toeren zonder weerstand van de overbrenging. Heb hem dus zo een beetje snel snel afgesteld maar niks optimaal omdat dat onmogelijk was. Ik zei enkel in de post dat die niet te arm was.

Aan de overbrenging ligt het niet, is al nagekeken door garage en heb al geprobeerd met een complete stage6 overrange. Vertanding is goed, koppelingshuis en achterwiel draaien soepel als ik met de hand test.

Over de uitlaat, Heb nog een onbegrensde yasuni Z liggen maar dat is het dan een beetje
 
Ik heb om eerlijk te zijn nog nooit zelf mijn zuiger veranderd omdat ik altijd hoor dat de pistonclip heel veel gekloot is om er op te krijgen.

Maar ik kan proberen mijn oude stage6 50cc erop te zetten, kijken of ie dan wel werkt. De diameter van de 77cc is 47.5mm dus meer dan de 50cc
 
Alles hetzelfde houden en dan een andere cilinder erop. Doet die het wel gelijk goed dan kan je gewoon tot de conclusie komen dat je cilinder gaar is. Je kunt dan nog de nieuw bestelde zuiger proberen maar als je die terug kan sturen zou ik dat doen.

Zuiger zetten is niet zo moeilijk, je had toch wel de zuiger de juiste kant op gezet?

In de zuiger zit een opening (uit gesneden stukje)kan je ze met een dunne schroevendraaier de clip erin wippen.

Voor de zekerheid even papier of een doek in de carters duwen.
 
Probleem opgelost door de ontsteking flink te vervroegen. Mensen zeiden hier dat een 70cc makkelijk op een std ontsteking kan maar blijkbaar niet.

Nu nog afstellen. Misschien is hier iemand die mij een klein beetje kan helpen.
Ligt dit aan de koppeling of aan de carbu?
 
Back
Top