Beste forumleden,
ik heb een aantal keer research gedaan maar mijn probleem heb ik nog niet kunnen oplossen.
Ik heb een Riya RY50QT- 16 overgenomen van een vriend. Dit is wat op het internet ook wel wordt genoemd een china zip, heb ik naar eigen onderzoek ondervonden.
Het probleem zit hem in het feit dat er geen elektra naar de cockpit lijkt te gaan. Ik heb geen toeter, geen knipperlichten, geen benzinemeting, geen elektrische starter
De scooter start en loopt via de kickstarter. Dan heb ik wel groot licht en achterlicht maar geen rem licht
Wat ik tot nu toe heb gedaan is het volgende:
Ik heb de zekering doorgemeten, de accu is nieuw (vervangen en opgeladen)
op dit forum kwam ik een stappenplan tegen van 1 van de forumleden, deze stappen heb ik zojuist gevolgd en daarbij de volgende metingen gedaan:
De zwarte meetpen staat op de minpool van de accu
M2 12.8
M3 12.8
M4 12.8
M5 0 (wel een luide piep)
M6 0 (wel een luide piep)
Als ik het draadje verder lees krijg ik nu het gevoel dat mijn contactslot wel eens het probleem kan zijn, maar of dit klopt weet ik niet. Ik ben nog maar een beginner in deze wereld. En aangezien de kleuren van mijn draden anders zijn dan hierboven beschreven weet ik niet of ik goed gemeten heb. Wie kan mij verder helpen?
hieronder een paar foto's van mijn contactslot (achterkant)
ik heb een aantal keer research gedaan maar mijn probleem heb ik nog niet kunnen oplossen.
Ik heb een Riya RY50QT- 16 overgenomen van een vriend. Dit is wat op het internet ook wel wordt genoemd een china zip, heb ik naar eigen onderzoek ondervonden.
Het probleem zit hem in het feit dat er geen elektra naar de cockpit lijkt te gaan. Ik heb geen toeter, geen knipperlichten, geen benzinemeting, geen elektrische starter
De scooter start en loopt via de kickstarter. Dan heb ik wel groot licht en achterlicht maar geen rem licht
Wat ik tot nu toe heb gedaan is het volgende:
Ik heb de zekering doorgemeten, de accu is nieuw (vervangen en opgeladen)
op dit forum kwam ik een stappenplan tegen van 1 van de forumleden, deze stappen heb ik zojuist gevolgd en daarbij de volgende metingen gedaan:
De zwarte meetpen staat op de minpool van de accu
- Prik met de rode meetpen op de pluspool van de accu, lees de meter af en schrijf de waarde op, noem deze meting M1.
- Prik met de rode meetpen op de linker zijde van de zekering, lees de meter af en schrijf de waarde op, noem deze meting M2
- Prik met de rode meetpen op de rechter zijde van de zekering, lees de meter af en schrijf de waarde op, noem deze meting M3
- Prik met de rode meetpen op de rood/blauwe draad (rood bij mij) bij je contactslotconnector zonder deze connector los te trekken, lees de meter af en schrijf de waarde op, noem deze meting M4
- Prik met de rode meetpen op de witte draad (zwart wit bij mij) bij je contactslotconnector zonder deze connector los te trekken, lees de meter af en schrijf de waarde op, noem deze meting M5
- Zet het contactslot uit en prik met de rode meetpen op de witte draad (zwart wit bij mij) bij je contactslotconnector zonder deze connector los te trekken, lees de meter af en schrijf de waarde op, noem deze meting M6
M2 12.8
M3 12.8
M4 12.8
M5 0 (wel een luide piep)
M6 0 (wel een luide piep)
Als ik het draadje verder lees krijg ik nu het gevoel dat mijn contactslot wel eens het probleem kan zijn, maar of dit klopt weet ik niet. Ik ben nog maar een beginner in deze wereld. En aangezien de kleuren van mijn draden anders zijn dan hierboven beschreven weet ik niet of ik goed gemeten heb. Wie kan mij verder helpen?
hieronder een paar foto's van mijn contactslot (achterkant)