Geen licht meer ...

Prodigys_144

Full Member
Hallo, na lange tijd niet hier te geweest zijn heb ik toch nog eens jullie hulp nodig.

Ik heb men binnenkappen gespoten in het wit, daarbij heb ik de hele scoot gestripped van kappen, terwijl hij kaal was heb ik 3 keer rondgereden in de stad enzo, +-50km ofso. Nu waren men kappen klaar, ik zet ze erop. dan erna wil ik op stap gaan, maar ik had geen licht...
Dwz, geen klein licht, geen groot licht, geen licht in dashboard... Alleen men pinkers, remlicht werkt wel... Voor rest niks.
Men zekering is nog goed, scooter start en doet alles perfect... Wat is hier het probleem ? Lampen zijn btw ook niet kapot, want remlicht achteraan doet het, maar het licht gewoon niet ... Voorste lampen doen helemaal niks...
Weet iemand wat het kan zijn, liefst iets waar ik niet men scooter weer moet strippen want heb er geen zin in :D...

Groeten, Prody

(Ps: weet zeker dat melf wel een oplossing heeft :p)
 
Advertisement - register to remove this

Nog niemand die enig idee heeft ?
Ik heb gisteren nog eens gekeken enzo, en dacht er jusit aan dat ik vergeten te zeggen was dat men elektrische start ook niet gaat...
Ik keek naar een schema wat ik hier had liggen, en zag dat er een relais kortbij de spanningsregelaar zit. Zou deze relais kapot zijn ? Deze regelt zeker de startmotor en de licht knoppen aan het stuur of niet ?
 
wat het ook zou kunnen zijn zijn de weestanden.
er zitten van die langwerpige metalen dingen met 1 of 2 draden als het goed is.
draden zijn meestal rose en/of groen.
meet met een multimeter anders de aansluitingen eens als je scooter loopt
en zet je licht aan b.v.
als je daar wel spanning hebt weet je dat tot daar alles werkt.

Even voor de duidelijkheid want ik denk dat het anders erg vaag wordt allemaal!

Euro 1 met lichtschakelaar waarmee je je licht volledig uit kan zetten heeft zoon weerstand! met een groene en een roze draad, deze weerstand zorgt ervoor dat als jij je licht uit zet dat de spanning daar heen wordt gezet waardoor je niet je verlichtings spoel opblaast omdat hij zijn spanning niet kwijt kan! daar voor is die weerstand!

Euro 2 heeft geen lichtschakelaar meer waar door je verlichting altijd brand als de motor loopt! en die weerstand niet meer nodig is! dat is het verhaal hier boven! heeft weinig met het probleem te maken!

wat ik denk is je heb een euro2 zonder lichtschakelaar! draad breuk zou kunnen???, maar wat heel vaak gebeurd is dat als je zonder verlichting rijd gaat al je verlichtings spanning naar je electrische choke die ook in dat circuit geplaatst zit!
probeer eens zonder electrische choke, stekker zit links onder de treeplank! stekker heeft een groene en een geele draad!

Succes,

Groetjes,

Blastie.
 
Ik heb een SP2 uit 2003 de WRC, en die heeft wel een lichtschakelaar. En het is zo opeens gebeurd, na dat men kappen er terug op zaten...

Wat zou het kunnen zijn dan ? Die weerstanden met groen/roze draad ?
De elek-choke met groen/gele draad ?

Btw, men elek-choke heb ik nog nooit aangesloten, deze is kapot, kabel ligt dus gewoon zo met stekker te bengelen onder me treeplank, nooit geen probs mee gehad, kan het dat nu dan wel zijn ?
 
Elek-choke kan het niet zijn, ik rij al 2 jaar zonder elek-choke ...
Kabel heeft altijd al los gezeten, en choke ding zelf zit in carb voor het gat op te vullen ...
Ik vermoed dat die relais kapot is.
Nu ging ik gisteren nog een rijden en kwam erachter dan men lager aan de spoel kant ook kapot is ... Hij fluit met het geluid van van de motor mee :(...

Dus binnenkort maar eens heel uiteen halen ...
 
Ok, is goed, ik zal eens gaan meten woensdag, heb nu momenteel ff teveel werk aan me hoofd voor te kijken naar die scoot...

Dan meet ik eerst ff alles na, en dan haal ik men waterpomp er eens af, en kijk eens naar de spoel... Want hopelijk raakt die ergens en zijn men lagers niet kapot... Want voor rest loopt hij perfect, ondanks geen choke te hebben en in de winter buiten te staan, kick ik 5 keer en hij loopt dus :d

Btw, kan men choke niet aansluiten, die is kapot, heb de draad dus afgeknipt aan de choke zelf en die in me carb gezet voor dat hopeloos gat op te vullen... Snappen jullie het nu ? Waarom heb ik nog geen nieuwe choke gehaald, geen tijd :d

Woensdag komt meer jongens, kan ik zeggen als men spoel krom is, of men lagers prut zijn ...

Tot zover deze lezing , mzzls
 
miss een heel domme opmerking. maar zitten alle stekkertjes nog goed vast? en zo ja haal ze eens 4x los en weer vast (beetje vaseline ertussen).


bij knopjes
bij contact
bij lampen
ergens tussenin ook vaak nog 1 of 2
 
Ja, alles zit goed vast :d
Daar ben ik wel in geleerd, maar het kan niet iets zijn imo, omdat anders 1 ding het niet doet, maar nu is het "toevallig" zo dat men achterlicht, voorlicht, en dashboardlicht niet gaat....

Morgen heb ik middagje vrij dus dan zie ik het wel ....
 
1) Een stekker was los van het dashboard, kort bij de schacht van de stuur zeg maar... Ingestoken en alles ging weer...

2) De 2 bouten waar de spoel van de onsteking mee vast zit op de blok zelf, daar was 1 van los, en die is helemaal rondgedraaid tegen het klokhuis waar de magneten in zitten...

3) Aangezien die bout het geluid maaktte alsof het men lagers waren is dus weg, dus men lagers zijn nog oke ;)

4) Men klem van me koelslang aan de pomphuis was los, dat verklaarde dus waarom ik elke week koelvloeistof bij moest vullen...

Alles is dus opgelost weer...
Eventueel foto's van het mooie draaiwerk van die bout mag je me vragen ...

Greetz en bedankt :D
 
1) Een stekker was los van het dashboard, kort bij de schacht van de stuur zeg maar... Ingestoken en alles ging weer...

2) De 2 bouten waar de spoel van de onsteking mee vast zit op de blok zelf, daar was 1 van los, en die is helemaal rondgedraaid tegen het klokhuis waar de magneten in zitten...

3) Aangezien die bout het geluid maaktte alsof het men lagers waren is dus weg, dus men lagers zijn nog oke ;)

4) Men klem van me koelslang aan de pomphuis was los, dat verklaarde dus waarom ik elke week koelvloeistof bij moest vullen...

Alles is dus opgelost weer...
Eventueel foto's van het mooie draaiwerk van die bout mag je me vragen ...

Greetz en bedankt :D

Toppie Prodigys_144! en bedankt voor je PM zal je worden onthouden bij andere topic's! het gaat er inderdaad om, om de mensen met problemen te helpen! sorry voor mijn uitspatting in jouw topic zal mijn leven beteren haha :+
 
Back
Top