Geen druk @ Rem Aerox

70ccAerox

Well-Known Member
Jongens mijn achterrem leiding was lek dus heb ff een nieuwe gehaald. Alles zit goed vast. Ik vul dot4 bij ontlucht hem. Ik draai alles strak dicht. Rem vervolgens een paar x alleen ik voel geen druk en hij remt dus ook niet:D

Wie kan me helpen? Tis namelijk kut om alleen met een voorrem te rijden:|
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by 70ccAerox
Niet goed ontlucht? Ik haal dat schroefje bij me achterwiel los rem totdat alle lucht eruit is en er vloeistof uitkomt. Is dat niet goed :S [/QUOT

wat je moet doen is dus.

1) vloeistof erin en blijfen pompen dan hendel vasthouden en nippel open draaien. totdat er vloeistof uit komt zonder bubbeltjes. kan je het beste zien als je er een doorzichtige slang op zet. dit vele keren herhalen. en dan moet hij het doen. dus de hendel niet loslaten en dan de nippel opendraaien. dat werkt namelijk niet:)
 
dat nippeltje van je rem eraf halen, kijken of er nog genoeg vloeistof in je reservoir zit, er eventueel bijgooien en dan gaan pompen, dan komt het er bij het nippeltje uit, dan telkens wat bijgooien in je reservoir zodat je er geen lucht in je leidingen komt en dit net zolang doen tot er een constante stroom is, dan je rem inknijpen en het nippeltje erop zetten, en dan weer alles vastzetten
 
Ff extra opmerking: aangezien ik dit klusje vorige week nog heb gedaan bij de remleiding voor en je daar al 3 keer moest bijvullen bij hoofdremcilinder en al paar 100 keer de remhendel inknijpen, zal dat bij de stuk langere remleiding achter nog meer zijn.

Denk dus niet te snel klaar te zijn. (dat er al uit het nippeltje komt, wil niet per se zeggen dat je hele leiding al volledig met vloeistof is gevuld)
 
jep dan moet ik het weer proberen :rolleyes: Want telkens als ik druk komen er weer belletjes...af en toe gewoon zonderbelletjes maar dan weer met belletjes. Dus dit klusje kan lang duren? Ik heb nl pas een nieuwe remkabel erop zitten:rolleyes:
 
Back
Top