Gebroken tapeinden verwijderen

Bernd

PiaPimp.
Aangezien ik weer eens goed bezig ben geweest in de garage, en daarbij 2 tapeinden afgebroken heb (lang verhaal) wil ik graag van jullie alle mogelijk tips en manieren horen om deze te verwijderen :)

Dus hoe doen jullie het? En wat zijn je ervaringen met bepaalde manieren.

Brand maar los :)

Advertisement - register to remove this

om even antwoord op melf te geven, de tapeinden zijn afgebroken bij het demonteren en er steekt niets meer uit. Ze zaten zo ontzettend goed vast, dus wss is er met locktide gewerkt.

Bernd said:
om even antwoord op melf te geven, de tapeinden zijn afgebroken bij het demonteren en er steekt niets meer uit. Ze zaten zo ontzettend goed vast, dus wss is er met locktide gewerkt.

uitboren en nieuw intappen...?
als de rest niet werk tmste..

altijd lullige dingen

Bernd said:

Als nieuwe scooters in elkaar gezet worden, etc. word er altijd gebruik van loctide....

Dennis said:
Als nieuwe scooters in elkaar gezet worden, etc. word er altijd gebruik van loctide....

aangezien er in het kleine carterhelft geen gebruik was gemaakt van loctide en die tapeinden wel makkelijk los gingen. Ben ik er vanuit gegaan dat ze in het grote carterhelft ook standaard waren en zonder loctide vast zaten :) vandaar

Net naar de metaalboer/berwerker geweest.... en volgens hem had hij geen linkse tap :|

Dat noemt zich een metaalbewerker ... en hij kom me dus verder niet helpen. Dat is dus best teleurstellend.

//edit:

Net even DaytonaShop gebeld hier in Roermond. Ze konden ze verwijderen... Dat was mooi. Maar toen ik vroeg wat het zou gaan kosten..."mja, euh, ik weet niet hoelang ik er mee bezig zal zijn. En ik ben 45 euro per uur." En toen heb ik maar weer opgehangen.

Iemand enig idee hoeveel zon linkse tap kost? Dan moet ik het zelf maar wagen.

Last edited:
helicoil kan je idd doen ja wilde ik ook maar zo n set is heel erg duur dus moet je het laten doen bij een autogarage ofzo. En anders zelf helicoil maken heb ik ook gedaan, je moet er wel een beetje verstand van hebben anders kan je je carterhelf wegpleuren.

Back