Gat vertanding uitgesleten

Smitske

New Member
Goedemiddag, ik wilde een blokje gaan maken van een oud carter wat ik op Marktplaats heb gekocht maar nu zie ik net dat het gat waar het tussenasje in draait van de vertanding behoorlijk uitgesleten is aan de kant van het carter, die in de deksel valt mee ... Had het liever andersom gezien ... Is hier nog iets aan te doen of heb ik een kat in de zak gekocht ? Zat te denken aan iets ruimer maken en een busje erin ofzo... Alvast bedankt voor de antwoorden ...
 

Attachments

  • 20240407_131335.jpg
    20240407_131335.jpg
    175.7 KB · Views: 19
  • 20240407_131349.jpg
    20240407_131349.jpg
    176.7 KB · Views: 18
Advertisement - register to remove this

Hoi,

Je zou het nog kunnen proberen met een messing bus en loctite 638 om deze vast tehouden, maar ik weet ook niet zeker of het heel verstandig is om twee carter helften van verschillende blokjes op elkaar tezetten dacht dat ze als set gemaakt worden zodat ze perfect op elkaar passen maar kan het ook mis hebben, succes

Mvg Tycho
 
Hoe technisch ben je aangelegd en wat heb je ter beschikking? Je kan er makkelijk een bus inmaken van de juiste diameter, of je zorgt dat er een lager in kan worden geperst. Gat met freesbank aanpassen en persen maar. Maar denk dat je beter een ander carter kan pakken. Wat voor iets zoek je? Heb er wel paar liggen voor weinig eventueel
 
Hoe technisch ben je aangelegd en wat heb je ter beschikking? Je kan er makkelijk een bus inmaken van de juiste diameter, of je zorgt dat er een lager in kan worden geperst. Gat met freesbank aanpassen en persen maar. Maar denk dat je beter een ander carter kan pakken. Wat voor iets zoek je? Heb er wel paar liggen voor weinig eventueel
Heb inderdaad een sinterbrons glijlager besteld en ga deze erin plaatsen... Ben ook tot de ontdekking gekomen dat een paar gaten waarin de draad zit waar de carterdeksel mee vastzit zijn opgeboord en m8 draad in is getapt en hier wil ik ook busjes inzetten met m6 draad... Al met al meer werk als verwacht maar het is voor een reserve blokje dus heeft geen haast... Het is een oude vertikaal E1 met mechanische oliepomp... Als het allemaal helemaal mislukt weet ik je te vinden voor een andere ...
 
Back
Top