gasschuif hoogte instellen 21mm dell'orto

fockedeykevin

Well-Known Member
Hallo allen, ik ben hier net nieuw en ik kom van het andere scooter-forum genaamd scooterfreaks.nl -->rampzalig gedoe daar.

Maargoed,ik hoop dat ik hier deftige uitleg krijg die nuttig is:)

Ik heb net een 21mm carburateur aangeschafd en wil deze monteren, Nu wil ik uiteraard dat mijn gasschuif helemaal bovenin komt om de volle inhoud te gebruiken.

Ik heb een beetje gedraaid aan de moertjes om de gaskabel in te korten/verlengen.

De gaskabel staat nu zo strak mogelijk zodat hy de gasschuif zo hoog mogelijk optrekt bij volgas en zo laag mogelijk terug naar beneden komt.

Wat ik nu zien is dat de gasschuif niet volledig optrekt en enkele mm's ''uitsteekt'' , is dit normaal ? Ik heb enkele foto's gemaakt bij volgas en en stationair.(gasnaald zit er momenteel niet in)

Mvg Kevin
 

Attachments

  • Foto0116.jpg
    Foto0116.jpg
    169.4 KB · Views: 29
  • Foto0117.jpg
    Foto0117.jpg
    163.2 KB · Views: 26
  • Foto0119.jpg
    Foto0119.jpg
    114.7 KB · Views: 23
  • Foto0120.jpg
    Foto0120.jpg
    162 KB · Views: 26
  • Foto0121.jpg
    Foto0121.jpg
    141.2 KB · Views: 26
Advertisement - register to remove this

Ik heb de gaskabel nog een stukje ingekort en zoals je ziet komt de gasschuif niet meer onderin,dus mijn scooter zou al van zichzelf gaan rijden..Niet goed dus,ik snap het zelf nog amper.Foto0122.jpgFoto0123.jpg
 
Dat gaat niet, ofwel komt hij helemaal bovenin maar niet onderin,
Ofwel gaat hij helemaal onderin maar niet bovenin.

Op de eerste 5 foto's is te zien dat de gasschuif net gepast onderin komt op de stationair schroef,en de gasschuif verst naar boven is in de carb.
Vandaar dat ik het niet snap :)

Als jij nog iets weet hoe ik dat kan oplossen zeg het me dan maar...
Ofwel moet ik de slag van de gashendel vergroten zodat de gasschuif hoger op en neer kan?Is dat mogelijk?
Grt
 
Last edited:
Dat gaat niet, ofwel komt hij helemaal bovenin maar niet onderin,
Ofwel gaat hij helemaal onderin maar niet bovenin.

Op de eerste 5 foto's is te zien dat de gasschuif net gepast onderin komt op de stationair schroef,en de gasschuif verst naar boven is in de carb.
Vandaar dat ik het niet snap :)


EDIT:

Ik heb vanalles geprobeerd,ik heb dus een snelgas nodig denk ik.
 
thx! Een universele gaskabel moet wel lukken,morgen één halen bij de lokale dealer. Ik laat wel ff weten of het al dan niet gelukt is,alvast bedankt.
 
UPDATE;

Ik heb vandaag een universele gaskabel gehaald en op maat geknipt en hij komt helemaal onderin maar niet 100% bovenin, de vlakke kant steekt nog zo'n 2-3mm uit. Ik denk niet dat ik daar iets van zal merken?
 
Op een aerox gashendel zal het idd niet gaan.



Klopt,een yamaha aerox!

Het lukt inderdaad niet 100% Maar ik heb 'm zo goed mogenlijk gedaan en je ziet enkel nog een klein stukje van de gasschuif,zo'n 2-3mm van de vlakke kant v/d gasschuif. Ik zal er niet veel van merken denk ik?(tegenprestaties)Foto0125.jpg
 
Last edited:
Daar ga je niet veel van merken nee, maar bij een aerox moet je de gashendel een klein beetje aanpassen zodat je hem verder kunt opendraaien.
 
Ja dat heb ik opgemerkt tijdens het (de)monteren.Maargoed,ik laat het zoals het is want ik heb er nu wel genoeg van :D

Kan me nu nog enkel iemand zeggen hoe de standen van de gasnaald in z'n werk gaat?Ik vergis me steeds.

Dus ik heb 4standen op de gasnaald. Krijg ik meer of minder benzine binnen als het CLIPJE op de hoogste stand staat?
De rest spreekt voor zich, :)
 
Ok thx, ik heb zonet me krukas vervangen,dat is allemaal goed gelukt voor de eerste keer,maar hij loopt nogal stroef,ik heb al op beide einde getikt met een hamer..Hij is ietwat naar het midden geschoven maar hij blijft stroef lopen. Ik moet met beide handen aan de krukas draaien,anders komt ie niet rond.

Centreert die zich vanzelf een beetje bij het inrijden? Alles is heel goed gesmeerd,lagers zijn in het blok geschoven zonder enige moeite etc...
 
Back
Top