Gasschuif gaat stroef in de carb..

bakel

Well-Known Member
Hallo,

Sinds ik een 17.5 mm dell'orto op me scooter hebt, begint die steeds vaker last te krijgen van dat het gas blijft hangen, of dat die nauwlijks gas geeft..

Ik heb nu de gaschuif waar die gasnaald aanzit eruit gehaalt, en proberen op en neer te doen in de carb, maar dat gaat stroef, Dus ik keek bij me std. carb en daar ging die harstikke soepel op neer.

Dus hoort die stroef te gaan of soepel?en als die soepel moet hoe kan ik dat oplossen?

Thnx
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Pronk said:
Is je gasnaald niet gewoon een beetje krom?

Volgens mij staat die er een beetje schuin in met een kleine hoek. Maar hij zit ook wat losjes, niet echt los, maar klein beetje speling.

Maar nu komt het..

Ik vandaag weer terug uit school. wil ik gas bijgeven (reed 50) houdt die in een keer zwaar in :| ik afgezet, en weer starten want ik dacht mss is het wel me gasschuif weer, maja dus niet dus hij hielt weer in bij 60km/h harder gaat die niet meer.

Probeerde ik te kicken, en vind de kickstarter wel erg soepel gaan?maar hij start wel gewoon in 1 keer..

Dus ik snap er totaal niks meer van :'(
 
misschien is je zuiger wel gewoon versleten en is dat je probleem.
je gasnaald mag een beetje schuin zitten, zolang die maar gewoon netjes in de sproeierbuis gaat is er niet veel aan de hand. klein beetje speling opzij mag, dat is om te orgen dat tie presies mooi door de sproeierbuis gaat, zolang hij maar niet van beneden naar boven speling heeft want dat is de afsteling van de naald.
 
RS_Patrick said:
misschien is je zuiger wel gewoon versleten en is dat je probleem.
je gasnaald mag een beetje schuin zitten, zolang die maar gewoon netjes in de sproeierbuis gaat is er niet veel aan de hand. klein beetje speling opzij mag, dat is om te orgen dat tie presies mooi door de sproeierbuis gaat, zolang hij maar niet van beneden naar boven speling heeft want dat is de afsteling van de naald.

Oke, dan is de gasnaald dus nog goed :)

En hoezo zuiger versleten? Hij hebt pas 900km gelopen :O
 
het kan zo veel zijn, maar als jij zegt dat hij ineens minder compresie heeft dan zou ik toch maar ff de cilinder er afhalen. mischien heeft hij wel een warmloper gehad ofzo. beetje moeilijk te zeggen van af hier. trouwens waarvoor heb je de cilinder vervangen? je zou niet de eerste zijn die een stuk gelopen cilinder vervangt zonder uit te zoeken waarom hij stuk is gelopen en dan na een paar 100 km weer met het zelfde probleem zit.
 
RS_Patrick said:
het kan zo veel zijn, maar als jij zegt dat hij ineens minder compresie heeft dan zou ik toch maar ff de cilinder er afhalen. mischien heeft hij wel een warmloper gehad ofzo. beetje moeilijk te zeggen van af hier. trouwens waarvoor heb je de cilinder vervangen? je zou niet de eerste zijn die een stuk gelopen cilinder vervangt zonder uit te zoeken waarom hij stuk is gelopen en dan na een paar 100 km weer met het zelfde probleem zit.

Mijn oude std cilinder, zat een schroef die afgebroke was in bij de uitlaat poort, en aangezien die al 19000km gereden had, had ik maar meteen een nieuwe dr70 bestelt.
 
ah, ok was al bang dat je oliepompje misschien stuk was of je koelvloeistof pomp of zo. check dat trouwens well ff of dat allemaal wel werkt. heel ff het olieslangetje loos trekken als die stationair loopt an kijken of die olie drupelt. gaat heel langzaam maar moet toch te zien zijn. niet langer dan 30 seconde dat olie slangetje er af houden lopend!
 
RS_Patrick said:
ah, ok was al bang dat je oliepompje misschien stuk was of je koelvloeistof pomp of zo. check dat trouwens well ff of dat allemaal wel werkt. heel ff het olieslangetje loos trekken als die stationair loopt an kijken of die olie drupelt. gaat heel langzaam maar moet toch te zien zijn. niet langer dan 30 seconde dat olie slangetje er af houden lopend!

Olie werkt wel, want moest vorige week olie weerbijvullen:) en ik doe altijd dopje olie bij de benzine.

Btw net gereden en reed nu wel gewoon tot top toe, volgens mij is het alleen als de motor warm is :S
 
Kickje...

Ik was afgelope vakantie op vakantie geweest,..en toen ik terug kwam ging ik op me scooter rijden die ik had laten afstellen, toen k hem pas terug kreeg reed die dus nog steeds slecht, maar toen ik van vakantie (2weke terug) kwam reed die hartstikke goed en trok snel op, echter ik wou er deze week mee naar school gaan, en nu hield die weer vollop in :S het is net alsof die vooruit wil maar dan toch inhoudt...Ik snap er niks van omdat die 2 weken harstikke goed reed, en toen was het kouder als nu, en nu rijdt die slecht...

Heb de luchtstroef ook wat mee probere te verstellen maar nog steeds rijdt die slecht...

Iemand ideetje mss?

thnx
 
Back
Top