This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gasnaald veranderen , en boutje eruit zien te krijgen

mke

Well-Known Member
hallo

Hoe stel je dat clipje van de gasnaald af , ik krijg hem niet op een andere inkeping.
en ik heb 1 carterboutje die is echt kapot aan de buitenkant en zit flink vast (scooter heeft heeel lang buiten gestaan een tijdje in de kou) hoe krijg ik dat er ooit uit imbus draait gewoon door , toen een platte schroevendraaier erin geslagen maar geen beweging in te krijgen !

Bedankt alvast9||6
 
Wat kruipolie of wd40 erop spuiten, dan een goede imbus erin. Als dat echt niet werkt kan je nog een goedkope imbus die 1 maatje groter is erin slaan en hem daar mee losdraaien. Wel met de korte kant zodat je voldoende kracht kan zetten he.

Gasnaald clipje kan weinig aan goed of fout gaan, gewoon erom schuiven... snap je vraag niet echt je ziet het toch zitten, als die eraf kan kan die ook weer erop, gewoon even duwen klaar
 
die gasnaald clipje krijg ik er niet af dat is het probleem juist ..
Splinternieuwe carb die clip zat al zoals die nu zit maar kreeg hem er niet af
 
even op een vlak iets leggen , met de opening die kant op , dus naar beneden en dan voorzichtig op de naald drukken , dan pak je de clip er zo af.

maar beter zit je er helemaal niet aan.
 
Ja inderdaad, van je stationair schroef gaat je scooter niet slechter lopen.

Waarschijnlijk heb je je luchtschroef te ver open.

Gewoon dichtdraaien en dan weer 1,5 slag open draaien
 
stationair schroef zit vooraan (luchtfilter kant) grootste schroef toch ?
als ik hem een stuk uitdraai gaat hij hoger lopen stationair .
En nu is hij helemala dicht en rijd verder perfect , lijkt me sterk dat ik met luchtstelschroef dicht rij ?
 
stationair schroef zit vooraan (luchtfilter kant) grootste schroef toch ?
als ik hem een stuk uitdraai gaat hij hoger lopen stationair .
En nu is hij helemala dicht en rijd verder perfect , lijkt me sterk dat ik met luchtstelschroef dicht rij ?


De schroef die het dichtst bij je luchtfilteraansluiting zit is je luchtschroef.
 


Die schuine links is je luchtschroef. Die grote, op deze foto wat onduidelijke, in het midden die recht zit en waar een veertje om heen zit, dat is je stationairschroef. Draai de luchtschroef dicht en dan weer 1,5 slag open. Kijk of hij daarmee goed rijdt (afgezien van of die stationair netjes blijft lopen). Als dat het geval is, draai dan naar gelieven aan de stationairschroef tot jij vindt dat hij mooi stationair loopt.
 
en dat is het zelfde bij dellortho morini carbjes ?
hoe kan het dan dat ik nu rij met die schroef helemaal dicht .
hij rijd opzich goed , maar asl je stilstaat en optrekt happert die soms helemaal als die goed warm is
 
Dan krijgt die nog teveel lucht. Welke schroef heb je helemaal dicht? Stationair of lucht? Nogmaals: lucht is de schuine schroef die het dichst bij je luchtfilter is, stationair is de grote in het midden met een veertje. Maakt niet uit welke carb, is vrijwel altijd zo
 
afstelling is nu zo :

De schroef die het dichste bij de luchtfilter zit ( schuin in de carb) is helemaal dicht
De schroef in het midden staat 1,5 slag open
Sproeier is 86 of 88 geloof ik .

als ik de schroef bij de luchtfilter dus open zet happert hij en komen er ploffen uit de uitlaat , als hij dichtstaat rijd hij bijna perfect ..
 
Dan zou je dus je luchtschroef op 1,5 moeten zetten, en dan nog een of twee maatjes groter in sproeier moeten gaan. Wel redelijk grote maat, wat voor setup heb je?
 
setup : Standaard morini LC cilinder 50cc
Gianelli uitlaat
power 1 vario
17,5 dellortho

Ga straks even proberen die achterste schroef dicht en voorste 1,5 open