gaskabel verrot of carb afstelling??

argentino

Well-Known Member
hey mensen ik heb een vraagje:

ik heb dus die malossi 70cc laten slijpen (was vastgelopen) en weer ingebouwd maar sinds gisteren gaf mn scoot zelf volgas als ik hem startte, ik dacht dus dat ie valse lucht kreeg (pakking van me spruitstuk was gescheurd en die van de cilinder zag er ook niet zo fris meer uit) en heb dus nieuwe pakkingen gehaald en erin gezet, gebeurt het weer!! ik stel dus de luchtschroef af en de enige manier waar die nog redelijk op loopt is als ie stationair veel te weinig toeren maakt, maar ik maak dus een testrit en hij loopt bijna niet !! (de cil was al warm) alleen met volgas en dan schiet ie ineens naar voren, dan loopt ie wel, maar als ik mijn gas dan weer loslaat gaat ie steeds meer toeren maken !!

pleeezz help !!
het zonnetje is er al, ideaal weer om te gaan toeren en dan doet ie het niet !! WHAAAAA
frown.gif


oh ja, als je deze info nog nodig hebt...
ik heb een standaard carb (12mm??) met sproeier 80, misschien dat het daar aan ligt??
de cil is een malossi 70cc (gietijzer)
greetz

------------------
KYMCO DJ 70cc

[This message has been edited by argentino (edited 23 May 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

ja, in ieder geval groter. probeer die 90 maar eens. Maar heb je nadat je die cilinder hebt laten slijpen wel een overmaat zuiger erin gestampt???? Anders lijkt het me logisch dat het niet goed loopt!

greetz Tim
 
Originally posted by SHaRP_EyE74:
ja, in ieder geval groter. probeer die 90 maar eens. Maar heb je nadat je die cilinder hebt laten slijpen wel een overmaat zuiger erin gestampt???? Anders lijkt het me logisch dat het niet goed loopt!

greetz Tim

heb net die sproeier 90 uitgeprobeerd, nu gaat ie wat minder snel in z'n toeren als ik gas geef, maar nog steeds reageert ie alleen als ik volgas geef, wat ook opviel is dat ie loopt alsof ie koud is maar de motor is heet....en over die cil, mijn dealer heeft hem geslepen en een grotere zuiger besteld, het ligt zeker niet aan de cil want de compressie is goed...

maar ik denk dat ik overmorgen maar es ff naar me dealer ga en grotere sproeiers uitproberen....

greetz


[This message has been edited by argentino (edited 23 May 2001).]
 
grotere sproeier lijkt mij.

Dat hoge stationair lopen komt heel waarschijnlijk door valse lucht, pas daarmee op, want daardoor kan je cilinder natuulijk ook warm/vast lopen

Gooi er voor de zekerheid lekker wat vloeibare pakking tussen
 
ik heb al nieuwe pakkingen tussen t spruitstuk en cil gedaan dus dat is het niet
en bovendien..nu die sproeier 90 erin zit slaat ie iedere keer af als ik geen gas bijgeef

[This message has been edited by argentino (edited 23 May 2001).]
 
Misschien de gasnaald wat omhoog of omlaag, hoewel het raar is aangezien je in principe weinig veranderd hebt aan je scooter.
 
Back
Top