Gasdemper

apriliasrviper

Motori Minarelli
Heej,

ik rijd tegenwoordig elke dag door de polder om de politie te vermijden. maar mijn standaard dempertje zorgt ervoor dat mijn scooter over de weg heen stuitert wat niet echt gaaf is.

ik wil dus een nieuwe (verstelbare?) gasdemper kopen maar weet niet waar ik naar moet kijken. Dus heeft er iemand ervaring met een goede schokdemper ? en ik zou ook graag willen weten of deze veren ook in hoogte/ sterkte verstelbaar zijn.
 
Advertisement - register to remove this

schokbrekers zijn in principe niet in hoogte vertelbaar , wel kun je de veerspanning veranderen bij veel schokbrekers waardoor je de scooter anders kunt afveren..

ik heb goeie ervaringen met Betor/forza gas , gaan lang mee , doen het goed..
 
denk niet dat je dat nou weer zo super zal merken, iig hij is iets stugger achter..
waar je wel op moet letten is dat je niet een TE hoge veer koopt want dan gaat je scoot aan de achterkant "schuin trekken" en dat is wel bevordelijk voor de wegligging :)
 
een andere schokbreker die in veerspanning verstelbaar is heeft als voordeel dat je de veerspanning zo kan instellen dat jij het fijn vind rijden.
rij je bijv. vaak met 2 man kun je de veer strakker zetten waardoor hij niet zover in veert en dus langer mee gaat en een beter rijcomfort geeft. het is echter wel zo dat met 2 man rijden nooit goed is voor een scooter.

je moet idd wel even oppassen met de lengte van de schokbreker , die zijn verschillend allemaal
 
ja over de lengte weet ik .. die is bij mijn veer op dit moment 32 cm heb ik gemeten (of is het normaal anders voor een SR Viper?), dus die houd ik gewoon.
Of past een demper van een Aerox er bijvoorbeeld ook onder?
 
Last edited:
Back
Top