Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?Carburateur eens schoon maken, tenminste daar zou ik mee beginnen.
goed opgemerkt, maar is het spelletje nou "help mij m'n scooter repareren" of "raad wat voor scooter ik heb"?gezien het bougie type vermoed ik een 4t die kom ik iig vaak tegen in 4t
Wel een leuk spelletje haha.goed opgemerkt, maar is het spelletje nou "help mij m'n scooter repareren" of "raad wat voor scooter ik heb"?
je weet nog niet welke euro klasse (ik dacht eerst ook dat ik 'n cdi had, tot ik mede door dit forum meer leerde over m'n 2019 euro4) snor/brom...
Het betreft een 4 tact beeline veloce gt 2010 ik ben 2e eigenaar en heb deze 1,5 jaar geleden met een meterstand van 8800 gekocht. De kilometerstand is nu 13421 , bendix is vervangen nieuwe bougie,accu,remkabel,rolletjes,vsnaar,olie vervangen. Tandwielolie vervangen. Luchtfilter. Nu is het volgende probleem. Als ik start hoor ik even een ghghgh geluid een klik of tik en dan is alles in orde.volgens mij de bendix wat verkeerd is want is sinds de nieuwe bendix en de gashendel is dit hele gedoe. Kortom na 5000km zo goed als alles vervangen op een paar punten na en vandaag liep deze prima na 20 km bij het stoplicht sloeg die af, leek het even of er te weinig toeren kwamen voordat ik weg rijden kon. Dus zal maar de bendix vervangen want niet alle gy6 onderdelen zijn geschikt. Ik dacht dat het wel goed zat maar er zit een klein verschil in die 2. Dus de carburateur of en de bendix ,de cdi is nog niet vernieuwd maar dit is volgens mij niet echt nodig,dit dacht ik aanvankelijk wel.Dus help!!Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
Post automatically merged:
Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
om je beter van dienst te zijn, horen we graag aan het begin over wat voor scooter je praat (2t/4t om te beginnen, maar merk, type, leeftijd en kilometerstand zijn ook fijn)
als de carburateur vuil is, (sproeiers dicht/vernauwd) zou het wel eens een warmloper kunnen zijn (arm mengsel loopt heet) zodat je na afkoelen weer verder kan, maar dat kan een paar keer goed gaan, maar geeft heel veel slijtage, tot ie niets meer doet en je aan nieuwe cilinder en zuiger moet. (om te beginnen) maar het kan ook dat je klepspeling (bij 4t) te krap staat en je kleppen beginnen te lekken als de boel warm wordt.. ook dit gaat éven goed, maar je kunt er ook een verbranden, waarna je aan nieuwe kleppen en of zelfs een nieuwe kop moet.
Het betreft een 4 tact beeline veloce gt 2010 ik ben 2e eigenaar en heb deze 1,5 jaar geleden met een meterstand van 8800 gekocht. De kilometerstand is nu 13421 , bendix is vervangen nieuwe bougie,accu,remkabel,rolletjes,vsnaar,olie vervangen. Tandwielolie vervangen. Luchtfilter. Nu is het volgende probleem. Als ik start hoor ik even een ghghgh geluid een klik of tik en dan is alles in orde.volgens mij de bendix wat verkeerd is want is sinds de nieuwe bendix en de gashendel is dit hele gedoe. Kortom na 5000km zo goed als alles vervangen op een paar punten na en vandaag liep deze prima na 20 km bij het stoplicht sloeg die af, leek het even of er te weinig toeren kwamen voordat ik weg rijden kon. Dus zal maar de bendix vervangen want niet alle gy6 onderdelen zijn geschikt. Ik dacht dat het wel goed zat maar er zit een klein verschil in die 2. Dus de carburateur of en de bendix ,de cdi is nog niet vernieuwd maar dit is volgens mij niet echt nodig,dit dacht ik aanvankelijk wel.Dus help!!Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
Post automatically merged:
Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
Bedankt ,het is een 4 takt.gezien het bougie type vermoed ik een 4t die kom ik iig vaak tegen in 4t