Gas vermogen valt weg na vervangen van..

Bianci

New Member
Hallo ik heb een serie van voorvallen achter elkaar ,misschien dat iemand me hulp kan geven.mijn scooter pas een nieuwe gaskabel gegeven ,toen enkele dagen later was ik op het laatste beetje benzine aan het rijden ,ik weet dat dit niet goed is maar dit gebeurde de 1e keer sinds ik de scooter heb en dat is zo'n 3000km geleden .bijgetankt,maar kreeg met geen mogelijkheid een start.benzineslang ontlucht en toen starte die weer. Weer paar dagen later, slechte start veel regen weer geen start. Nieuwe accu,nieuwe bougie ,normaal had ik cr7hsa en nu een cr7hix . Dus eindelijk een start , maar niet zoals het hoort . Ik hoor eerst een soort van schuivend geluid als ik de elechtrische start inhoud dan moet ik een beetje gas geven een hopen dat op het juiste moment de vonk komt, waar zou dit aan kunnen liggen ? Boubine,cdi? in de tussentijd heb ik mijn bendix nog vervangen omdat deze aan vernieuwing toe was. Nu ik al helemaal blij aan het rijden ondanks het start probleem,valt opeens de druk weg en kom ik amper vooruit, als ik de motor bij laat komen heeft deze weer druk maar valt bij hogere toeren weerweg als ik inneem en dan gas geef. Ben nu met het luchtfilter bezig ,nieuwe spons want deze zat niet helemaal goed dicht en ik had er wat water in. Heert er iemand advies of suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
Post automatically merged:

Carburateur eens schoon maken, tenminste daar zou ik mee beginnen.
Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
 
Last edited:
Youtube is een ideaal medium om dit soort dingen te leren.
Je vindt vaak 10-tallen filmpjes over je onderwerp.

Tip: als je iets zoekt betreffende de reparatie of afstelling van je scooter type in de zoekbalk van Youtube: GY6 en erachter je zoekterm.

Bijvoorbeeld wil je iets weten over het schoonmaken van je carburateur, type: GY6 cleaning carburettor

Hieronder een linkje, alleen moet je even kijken of je scooter een 2-takt of 4-takt is, te zien oa aan het kapje bovenop de carburateur.

https://www.youtube.com/results?search_query=clean+carburettor+gy6

carb.png
 
om je beter van dienst te zijn, horen we graag aan het begin over wat voor scooter je praat (2t/4t om te beginnen, maar merk, type, leeftijd en kilometerstand zijn ook fijn)
als de carburateur vuil is, (sproeiers dicht/vernauwd) zou het wel eens een warmloper kunnen zijn (arm mengsel loopt heet) zodat je na afkoelen weer verder kan, maar dat kan een paar keer goed gaan, maar geeft heel veel slijtage, tot ie niets meer doet en je aan nieuwe cilinder en zuiger moet. (om te beginnen) maar het kan ook dat je klepspeling (bij 4t) te krap staat en je kleppen beginnen te lekken als de boel warm wordt.. ook dit gaat éven goed, maar je kunt er ook een verbranden, waarna je aan nieuwe kleppen en of zelfs een nieuwe kop moet.
 
gezien het bougie type vermoed ik een 4t die kom ik iig vaak tegen in 4t
goed opgemerkt, maar is het spelletje nou "help mij m'n scooter repareren" of "raad wat voor scooter ik heb"?
je weet nog niet welke euro klasse (ik dacht eerst ook dat ik 'n cdi had, tot ik mede door dit forum meer leerde over m'n 2019 euro4) snor/brom...
 
goed opgemerkt, maar is het spelletje nou "help mij m'n scooter repareren" of "raad wat voor scooter ik heb"?
je weet nog niet welke euro klasse (ik dacht eerst ook dat ik 'n cdi had, tot ik mede door dit forum meer leerde over m'n 2019 euro4) snor/brom...
Wel een leuk spelletje haha.
Nog leuker is : mijn scooter is kapot!Wat is er mis mee?
Of: wie wil gratis mijn scooter repareren en onderdelen geven?

Laten we het er op houden dat veel er niet bij stil staan dat niet iedereen een glazen bol heeft. Ik wel maar is in reparatie(uiteraard zoals altijd!)
:tearsofjoy:
 
Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
Post automatically merged:


Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
Het betreft een 4 tact beeline veloce gt 2010 ik ben 2e eigenaar en heb deze 1,5 jaar geleden met een meterstand van 8800 gekocht. De kilometerstand is nu 13421 , bendix is vervangen nieuwe bougie,accu,remkabel,rolletjes,vsnaar,olie vervangen. Tandwielolie vervangen. Luchtfilter. Nu is het volgende probleem. Als ik start hoor ik even een ghghgh geluid een klik of tik en dan is alles in orde.volgens mij de bendix wat verkeerd is want is sinds de nieuwe bendix en de gashendel is dit hele gedoe. Kortom na 5000km zo goed als alles vervangen op een paar punten na en vandaag liep deze prima na 20 km bij het stoplicht sloeg die af, leek het even of er te weinig toeren kwamen voordat ik weg rijden kon. Dus zal maar de bendix vervangen want niet alle gy6 onderdelen zijn geschikt. Ik dacht dat het wel goed zat maar er zit een klein verschil in die 2. Dus de carburateur of en de bendix ,de cdi is nog niet vernieuwd maar dit is volgens mij niet echt nodig,dit dacht ik aanvankelijk wel.Dus help!!
Post automatically merged:

om je beter van dienst te zijn, horen we graag aan het begin over wat voor scooter je praat (2t/4t om te beginnen, maar merk, type, leeftijd en kilometerstand zijn ook fijn)
als de carburateur vuil is, (sproeiers dicht/vernauwd) zou het wel eens een warmloper kunnen zijn (arm mengsel loopt heet) zodat je na afkoelen weer verder kan, maar dat kan een paar keer goed gaan, maar geeft heel veel slijtage, tot ie niets meer doet en je aan nieuwe cilinder en zuiger moet. (om te beginnen) maar het kan ook dat je klepspeling (bij 4t) te krap staat en je kleppen beginnen te lekken als de boel warm wordt.. ook dit gaat éven goed, maar je kunt er ook een verbranden, waarna je aan nieuwe kleppen en of zelfs een nieuwe kop moet.
Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
Post automatically merged:


Dacht ik ook, heb deze nog nooit zelf schoongemaakt dus het is even werk. Nadat ik het luchtfilter geïnstalleerd had had ik nergens meer problemen mee, tot na 40km gereden te hebben , weer haperen even lijkt of er iets verstopt is wat later losschiet en er weer vol vermogen is? Het kan natuurlijk nooit kwaad de carburateur schoon te maken. Ik heb nu een iridium bougie ipv ngk. Lijkt of ik meer power heb. Zou het aan het sproeiertje kunnen liggen . Ik was al aan het denken een nieuwe carburateur te kopen deze uit en in elkaar te leren zetten en dan die van op mijn scoot schoon te maken zodat ik geen fout maak of er gelijk een nieuwe opzet, zo duur zijn deze niet. Wat raad jij me aan ?
Het betreft een 4 tact beeline veloce gt 2010 ik ben 2e eigenaar en heb deze 1,5 jaar geleden met een meterstand van 8800 gekocht. De kilometerstand is nu 13421 , bendix is vervangen nieuwe bougie,accu,remkabel,rolletjes,vsnaar,olie vervangen. Tandwielolie vervangen. Luchtfilter. Nu is het volgende probleem. Als ik start hoor ik even een ghghgh geluid een klik of tik en dan is alles in orde.volgens mij de bendix wat verkeerd is want is sinds de nieuwe bendix en de gashendel is dit hele gedoe. Kortom na 5000km zo goed als alles vervangen op een paar punten na en vandaag liep deze prima na 20 km bij het stoplicht sloeg die af, leek het even of er te weinig toeren kwamen voordat ik weg rijden kon. Dus zal maar de bendix vervangen want niet alle gy6 onderdelen zijn geschikt. Ik dacht dat het wel goed zat maar er zit een klein verschil in die 2. Dus de carburateur of en de bendix ,de cdi is nog niet vernieuwd maar dit is volgens mij niet echt nodig,dit dacht ik aanvankelijk wel.Dus help!!
Post automatically merged:

gezien het bougie type vermoed ik een 4t die kom ik iig vaak tegen in 4t
Bedankt ,het is een 4 takt.
 
1: was bij aanschaf bekend hoe het met de kleppen gesteld was en heb je dat sindsdien al eens gecontroleerd/gedaan? klepspeling controleren/afstellen? ook prima te vinden op youtube, hoef je geen donormotor voor te kopen om te oefenen ;) wel voelermaatjes en liefst klepstelgereedschap, al lukte dat bij m'n Kymco ook met sleutel 10 en een ratel-tapkrukje (zie foto)
2: om geluiden te herkennen heb ik liever een video dan een fonetisch uitgeschreven beschrijving ;)
IMG-20221030-WA0001.jpg
 
Last edited:
Back
Top