Gas van Zip rst reageert niet

anykey

Ruurd
Ik heb een idioot probleem met een zip rst. De scooter start alleen zonder luchtfilter op de carburateur en draait hele hoge toeren. Als ik mijn hand op de luchtinlaat hou, slaat de scooter af. Als ik er wat lucht bijlaat blijft het ding stationair lopen, maar het gas regaeert totaal niet!? Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?8P

Advertisement - register to remove this

Staat de luchtschroef 1,5 slag open?
En wat voor sproeier zit erin?
Want als je hem zonder filter wel kan starten en met filter niet dan zit er waarschijnlijk een te grote sproeier in.

Er zit nu een 66 sproeier in met een 12 mm weber carburatuer. Dus die sproeier lijkt me het probleem niet. Het is echt heel vreemd. Die scooter ben ik wat aan het opknappen. Spuitwerk en zo. Iedere dag startte ik hem even. En op een dag startte ie gewoon, maar ging ineens hoge toeren draaien en sloeg toen af. En heeft toe nu toe niet meer gewoon gelopen. Dus het was ook geen overbelasting van de motor of zo. Als ik de luchtschroef verstel heeft dit geen enkel effect. Ik kan alleen het toerental wijzigen door mijn hand voor de inlaat te veranderen.

Back