Gare afstelling met Shot :|

I

Intercooler

Guest
Hey mensen,

Ik heb een gianelli shot gemonteerd, alleen me scooter rijd poep.

Hij trekt 0-5 slecht, dan tot de 10 kneiterhard om vervolgens weer in te zakken en niet harder te gaan dan 45.
Bij het stukje 5-10 stijgt de scooter sterk in toeren.

Dat betekent lichtere rollen? Strakkere trekveertjes, en een sterkere drukveer?

Ik weet dat elke scooter anders is, maar hoef alleen te weten of het strakker of zwaarder/lichter moet.

Tnx :)
 
Advertisement - register to remove this

Volledig standaard met alleen een gianelli shot.

Drukveer is polini goud +15% Trekveren zijn wit, en rollen zijn 4.75.
 
Last edited by a moderator:
probeer even een Malossi gele veer , deze is wat strakker.

het is overigens verstandiger om ook een andere vario erin te zetten , zo kun je het mooier afstellen en blijft het langer goed.
 
Rond de 80 is goed genoeg. Begin bij 84 oid en bouw dan langzaam af totdat je bougie de goede kleur heeft.

Ik heb vandaag 4.25 rollen erin gezet en hij rij opzich heel aardig. Geen dipjes meer iig. Alleen ligt me top nog steeds te laag, ongeveer 70. Ik heb het idee dat mijn v-snaar slipt als ik boven de 65 kom.

Dat zou dus zeggen dat ik de malossi gele drukveer erin moet gooien. Gaat binnenkort gebeuren maar ik heb geen koppelingssleutel en de dealers zijn dicht. Gaat goed komen :)
 
Moet je nou ook telekens een andere bougie?
Want mijne is half zwart, half koffiebruin.

Mocht je bougie nou zwart zijn, dan krijg je hem toch niet meer bruin?
Of gaat het zwarte dr vanzelf weer af?
 
het gaat om de verbranding , hoe feller de verbranding hoe heter de motor word ,en dus meer verbrand , daarom kun je aan de bougie zien hoe fel de verbranding is ,die zit immers midden in de verbrandingskamer.

dus als ie nu zwart/bruin is betekent het dat de ontbranding te koud is , ofwel niet fel genoeg. ga je nu een kleinere sproeier monteren gaat ie armer lopen waardoor de verbranding feller zal worden , en dus het zwarte eraf brand.

echter zijn er verschillende invloeden die ook meespelen ,daarom moet je nooit meteen afgaan van de bougie kleur , alleen als de scooter al goed loopt.

zo heeft teveel olie natuurlijk ook invloed , maar ook een slechte afstelling , een scooter kan wel te arm staan maar dat betekent niet altijd dat ie ook goed af te lezen is.

dus altijd eerst zorgen dat ie goed loopt , dus dat je er fatsoenlijk mee kunt rijden.

en verder : van groot naar kleiner werken , niet andersom!
 
Zit nu dus een R onder, alleen hij loopt voor geen ruk.
Zit nog sproei 83 of 86 in van eerdere teruglopert.

Maar loopt nu dus helemaal niet, koppeling pakt ie soms al helemaal niet, en dan red ik niet meer dan 45km p/h.

Als ik hem dan weer laat zakken, en weer optrek vanuit een lage snelheid pakt hij hem wel.
En vanuit bijna stilstaand vol gas pakt hij hem weg gelijk fel op.

Bougie is wel goed, kan misschien 1 maatje kleiner.
Maar zoals waarschijnlijk mijn verhaal al duidelijk maakt, zal het denk ik aan de trekveertjes of rollen liggen.
 
Back
Top