This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Garantie

SF2 Rider

Well-Known Member
Ey,
Ik heb nu net een technigas next (chroom met blauwe demper) gekocht voor mijn speedfight 2 met alleen de variobegrenzing eruit. Hoe presteerd deze uitlaat op een SF en verlies ik mijn garantie als ik deze uitlaat eronder zet?
En denken jullie dat ik zo boven de 1.5 kw uitkom?

Greetz
 
Als hij gehomoliseerd is niet... maar als hij harder gaat als 0,5 kw ben je sowieso je garantie kwijt.. Ff uitlaat eronder gooien, naart bureau rijden en vrijwillig op de bank zetten
 
Originally posted by Unknownscoot
Als hij gehomoliseerd is niet... maar als hij harder gaat als 0,5 kw ben je sowieso je garantie kwijt.. Ff uitlaat eronder gooien, naart bureau rijden en vrijwillig op de bank zetten
d

dat is niet helemaal waar. Als je je begrenzingen, zoals uitlaat en vario begrenzing, laat verwijderen door de dealer waar je hem gekocht hebt, en je maakt duidelijke afspraken over de garantie, dan heb je best kans dat die nog onder de garantie valt. Maar zodra je er zelf motorisch aan gaat knutselen, dan ben je idd je garantie kwijt

dus in dit geval is hij ze garantie kwijt.
 
ik zou het niet doen , en een andere bijkomstigheid is dat de scooter waarschijnlijk slechter gaat lopen..........

zodra je snelle onderdelen monteerd vervalt de garantie....
 
Jep als je zelf eraan sleuteld ZOU je je garantie kwijt kunne raken ja

Ik zelf heb me scooter in Rotterdam gekocht bij Van andel 2wielers omdat die zaak toch wel aardig wat €'s goedkoper is dan alle dealers (zo;n 500 ofzo (A) )

Maarja daar is de service niet alles maar dat doek gewoon in me eigen dorpje

Ik heb ook zelf de vario ring eruit gehaald en daarna terug laten zetten door een dealer nou geen problemen gehad ofzo
 
het plan voor mij is eigenlijk om een half jaartje rond te rijden met die chrome pijp eronder en dan weer de standaard uitlaat voor als mijn zussie er op gaat rijden naar school...
Dus dat ding gaat minstens 40000 km lopen in 5 jaar tijd..
Wat kan ik eerder kapot verwachten als ik die uitlaat eronder zou plaatsen en zou dat anders zijn als ik de standaard uitlaat zou ontgrenzen?
 
Originally posted by RonaldV
En daaarom moet ej afstellen.

melf #50 zegt dat niet voor niets, veel zal het niet schelen, vriend van me reed met een andere uitlaat (nrx) nog net zo hard als met zn std uitlaat, echt bijna geen verschil te merken, bij andere scooters moet het wel harder en beter gaan lopen...

Maja, Peugeot is en blijft sloom
 
peugeot is een laagtoerig ding , waar de cilinder ophoudt begint de "snelle" (ahum) uitlaat pas dus de 2 missen elkaar compleet

de std uit trekt en loopt gewoon sneller..............
 
Het gaat me eigenlijk om de looks en de sound ervan, en dat ie zeg maar een stukkie harder trekt als me standaard begrensde uitlaat
Is die technigas begrensd als je hem koopt eigenlijk?
Noob vraagje ik weet het
 
Ben bij de dealer geweest (de Beente in maastricht) en die zei dat door zo'n snelle uitlaat de scoot twee keer zo hard zou slijten en een top zou hebben van 80 echte km.
Kan dit kloppen?
En is die uitlaat als je hem koopt niet gewoon begrensd?
 
Niet altijd geloven wat een dealer zegt. Heel veel dealers zouden hier eens moeten komen op het forum om te kijken wat ze allemaal niet weten.
Ik bedoel dus niet elke dealer

Hij slijt niet twee keer zo hard. Vraag voor de gein eens waarom. Misschien krijgt ie dan een plekje in het dealer bullshit toppic.

80 echte kms haal je met std pijp ook met de juiste afstelling.
Iedereen die ik ken met zo'n scoot rijdt 85 90 digi.

het is sowieso niet te zeggen of jou scoot ook 80 gaat rijden met een andere pijp.
Scooters verschillen onderling ook heel erg.

Of de pijp begrenst is? vraag aan je dealer....
 
**Ben bij de dealer geweest (de Beente in maastricht) en die zei dat door zo'n snelle uitlaat de scoot twee keer zo hard zou slijten en een top zou hebben van 80 echte km.**

(dit valt echt weer onder het dealer grote fabeltjes krant boekje)

met die snelle uit laat zou je meschien 2-5 km winst uit die

scoot halen na een berg afstellen met rollen cq sproeier enzv


en zo als meerdere mensen hier al zeiden peugeot = laag toerig

en die uit laat te hoog toerig voor de cilinder

dus loopt met standaard +cilinder beter dan met de snelle uitlaat

over de slijtage het maakt geen donder uit of je je standaard

uitlaat er onder hebt of die snelle hij gaat immers niet veel

meer toeren lopen dus ook nie meer snellheid dus geen extra

rem slijtage of cilinder/ lager /krukas maar plaats je zelf die uit

laat garantie weg das zeker

ik zou je scoot lekker zo laten

groetjes snuit
 

Ja daar zeg je ook wat, De Beente!!! Ballenzaak. Tis dat 't de zaak is wat 't kortste bij mij thuis ligt. Ik ga daar alleen naartoe voor kleinprut, zuigerveren ofzo ( en die hebben ze nog niet eens op voorraad :|)

Als je naar de Beente gaat moet je opletten met wie je praat, die met die lange haren kent nog een beetje ervan, maar Berry, Dennis (eigenaren) en die jongere gasten weten vrij weinig ervan af.

Maar ja ontopic dan maar : d8 dat de technigas wel begrenst was. Althans de oudere versies wel iig.