This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

gaatje in carter

tazmanian_devil

r&r tuning
hallo,

ik heb een gilera runner met het volgende probleem:

er lekt kvs uit het carter. komt uit een gaatje in het carter. tussen de startmotor en de bok ophanging. hoort dat gaatje er te zitten. want het ziet er geboord uit. en zo niet hoe zou dat gat er dan in gekomen moeten zijn. is er dan ergens een pinnetje uitgevallen ofzow.

zo niet kan ik dus weer me hele blok uit elkaar halen
 

bij mij zit er ook zon gaatje (heb een nrg) en kwam ook kvs uit gelekt....ik had een lekker waterpomp msschien jij ook
 
bij mijn nrg zat er ook een gaatje daar die heb ik opgevult met epoxy nu dat dicht is is ie gaan lekken bij de keerring bij me waterrad aan de vario zijde.
 
Last edited:
Originally posted by The_Speed_Fight
bij mijn nrg zat er ook een gaatje daar die heb ik opgevult met epoxy nu dat dicht is is ie gaan lekken bij de keerring bij me waterrad aan de vario zijde.

dat heb ik dus ook gedan en nu lekt ie bij de vario kant.

maar goed nu moet ik dus andere waterpomp shit kan iemand me ff uitleggen hoe dat moet zonder het blok te splitsen
 
Originally posted by tazmanian_devil
dat heb ik dus ook gedan en nu lekt ie bij de vario kant.

maar goed nu moet ik dus andere waterpomp shit kan iemand me ff uitleggen hoe dat moet zonder het blok te splitsen

dit heb ik ook precies het lekt nu bij de keerring

maar vertel hoe heb je het gefixt ?

thnx
 
nou

Eerst haal je alles aan de vario kant eraf totdat je bij het asje bent.

Dan ga je naar de ontstekingskant en maak je ook alles los totdat je het radje kunt zien zitten .

Nu laat je iemand anders met een tang dat asje vasthouden, En doe je aan de andere kant een dop of een pijpsleutel 8 door het gat. En draai je het asje los.Totdat hij zo ver mogelijk los zit als ie klem zit niet verder draaien want anders maak je het radje kapot en kun je alsnog splitten

Dan haal je aan de variokant de zegering boven het lager eruit. en probeer je de as eruit te trekkenlukt dit niet geef je hele zachte tikjes op op de pijpsleutel op het asje aan de andere kant. dat komt ie vanzelf naar voren.

als je het radje er niet verder in kunt slaan moet je proberen om hem eruit te trekken.

Lukt dit niet moet je een soort poelietrekker voor dat asje zien te improviseren. dit was dus bij mij het geval. ik heb het gedaan door een griptang op het asje te zetten heel hard dicht te laten knijpen door iemand anders, en dan zelf een klauw hamer achter de tang te houden en als wig gebruiken op het blok (wel ff blokje hout op je carter) zo kun je hem er heel rustig uit trekken.

als ie eruit is zit je keering nog helemaal achterin die kun je eruit halen met een punttangetje.

Dan pak je de nieuwe keering en een dop die precies in de keering past daar zet je het verlengstukje op. en zo kun je hem helemaal achter in het carter duwen (vanaf de variokant). duw todat ie niet verder kan en ga niet forceren anders kun je het radje beschadigen. hij moet er dus verkeerd om in zoals die ouder ook zat

dan zet je de het nieuwe asje en de lagertjes en ringetjes(wat in het reviesiesetje zit) weer net zo in elkaar als de oude. en die zet je in het carter. met de tapdraad naar achter natuurlijk .
en die duw je erin. als dat niet wil doe je een dop op het asje en tik je hem er rustig in. het gaat vrij gemakkelijk dus ik heb het blok niet verwarmd ook mede omdat je er gewoon moeilijk bijkomt.

dan doe je het zegeringetje er weer op en klaar is het

let op !!!. het radje heeft linkse schroefdraad. dus je moet de sleutel precies de andere kant op draaien en probeer van te voren even of het tandwiel redelijk soepel om het nieuwe asje gaat. anders moet je hem ff afvijlen en moet ie er weer uit. 8P

zo ff kleine how to geschreven als je het niet snapt pm maar ff