gaatje in carter bij het tunen

scooter fr€@k

Well-Known Member
ik had mijn glijbaan aangebracht bij de spoelers en toen ik hiermee klaar was zag ik een klein gaatje (past nog niet eens een naald door).
dus wou ik zkr weten of het een gaatje was dus ben er even opnieuw met de frees over gegaan maar dat gaatje word maar niet groter.
toen heb ik er met een laserlampje doorgeschenen met olie doorgespoten en met een dunne elektriciteitskabel doorgestoken maar zie nix aan de andere kant van het carter verschijnen.
zou dit een gietfoutje kunnen zijn ?
als je er met een kabeltje doorgaat voel je ook dat hij ineens stopt de kabel word dus door iets tegengehouden.

Advertisement - register to remove this

heb ik ook veel bij oude minarelli carters
zijn gewoon luchtbellentjes die met het gieten erin zijn gekomen.
bij de nieuwere mina carters kom ik dit nauwelijks nog tegen.
niet iets om je druk om te maken.

pak dan gewoon een zaklamp en houd deze aan de buitenkant ter hoogte van het gaatje , en doe dit in het donker, als er echt een gaatje in zit kun je het licht er duidelijk doorheen zien schijnen.

een gietgalletje kan heel gauw iig..

maar het bevind zich op een kutpositie , aan de andere kant van het carter zie je nix van een gat maar als er een gaatje zou zijn denk ik dat deze zich onder die grote cirkel bij de variokant bevind (als jullie begrijpen wat ik bedoel het is een mina carter)
maar dus een gietfoutje kan het dus ook zijn
en met een lamp heb ik gedaan maar zag nix , maar als het gaatje zich dus daadwerkelijk onder die cirkel bevind zal je er ook niet veel van zien daarmee dat ik het maar ff vraag voor zekerheid

Back