Gaar gebeuren met area

  • Thread starter Thread starter Intercooler
  • Start date Start date
I

Intercooler

Guest
Hey mensen,

Ik heb een probleem met me area, ik heb me blok uit elkaar gehad om krukaslagers te vervangen. Nu zet ik hem weer in elkaar en nou start hij wel, alleen blijft hij echter lopen als ik volgas geef. Als ik geen volgas meer geef dan valt hij uit. Ook maakt hij helemaal geen toeren. Volgas lijkt meer op kwartgas. Verder maakt hij geen vreemde geluiden of andere bijverschijnselen.

Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

idd, het lijkt echt alsof hij niet op toeren wilt komen, hij blijft niet eens stationair draaien.

Ik rij gewoon met standaard luchtfilter en sproeier 82 op een ontgrensde setup met een tecnigas silent sport.

Me area is verder standaard. Pakkingen lijken mij gewoon nog goed. Heb wel vloeibare pakking gebruikt bij me membraam maar dit is voldoende aangebracht.

Bij het splitsen is ook aardig veel vloeibare pakking gebruikt. Het probleem is namelijk dat het blok wel een hele dag heeft gereden na het plaatsen van de nieuwe krukaslagers. Hij had enkel alleen een ietsje grotere sproeier nodig.

Ik heb het blok er nu weer onderuit om te zien of me zuiger niet kapot was. Hier was niks aan te zien en aan me cilinderwand was ook niks aan de hand.

Heb alleen geen nieuwe koppakking gebruikt. Ook heb ik me oude voetpakking weer gebruikt. Lijkt me niet dat dit van zeer grote invloed is.
 
hoe ziet je bougie eruit qua kleur ?

volgens mij is die sproeier véél te groot, bij lazer en leovinci uitlaten zitten we altij met sproeier maten 76 of 78 op minarelli motoren, die sproeier maat die jij gebruikt is meestal van toepassing op 70cc + een leo bv...
 
Ja dat is um het juist. Cab afstelling is exact hetzelfde. Na de splitsing was het probleem alleen nog maar dat de scooter uitviel als ik lang op volgas bleef rijden.

Ik ben hiermee toen naar een motormonteur geweest die elke avond ook aan scooters doet geweest, en hij zei dat ik een nog wel grotere sproeier moest monteren. Ik twijfelde hier al aan maar heb toch 2 maten groter erin gegooid. Probleem werd minder maar nog niet opgelost. Bougie is gewoon netjes koffie bruin.

Toen heb ik me blok er nog een x onderuit gehad omdat het vliegwiel aanliep op de grondplaat. Dit heb ik toen verholpen en heb het blok er weer onder gelegd. Heb toen meteen de oliepomp verwijderd. En nu heb ik deze problemen.

Zal zo spoedig mogelijk foto posten.

 
Last edited by a moderator:
Nieuwe pakkingen erin gelegd en de boel nagekeken. Als ik een beetje toeren maak gaat me achterwiel ook niet meedraaien. Blok ligt er weer onder maar heb nog steeds dezelfde problemen.. :(
 
Ja gewoon goed gemonteerd, niks aan beschadigd of loshangend oid.

Zou het kunnen dat de kering aan de variokant te ver naar binnen is geschoten? Of zou hij het dan vanaf het begin niet goed doen?
 
Er loopt iets aan. keeringen tegen je lager aangeslagen oid, vliegwiel tegen je kap, halfpoulie tegen je kap, startsysteem verkeerd gemonteerd. Als je kickt met contact uit, hoevaak gaat hij dan door? of stopt hij meteen na een paar slagen?

gr
 
Stopt meteen na volgens mij 1 of 2 slagen. Heb vandaag nieuwe keeringen en lagers gehaald. Kan het zijn dat de kering tegen me lager aan is gelopen waardoor hij nu stroef gaat?

Het blok gaat er morgen weer onderuit en dan ga ik de boel weer splitsen. Kijken wat ie doet.
 
Of je krukas zit er onder spanning in. Bij elke montage stap bij je krukas vervangen moet je eigenlijk even checken of je krukas nog spoelen loopt. dan kan t eigenlijk niet mis gaan
 
Dat klopt. Maar ik doe het voor de 1e keer. Ik kan niet aan de hand van ervaring voelen of een krukas soepel loopt. Maar ik ga het nu over doen met iemand die al wel enige ervaring heeft. Dan komt het denk ik wel goed.

Wat bedoel je precies met onder spanning in?
Dat hij niet goed is gebalanceerd waardoor hij ergens meer wrijving heeft?
 
Probleem waarschijnlijk gevonden. Dat clipje dat op de krukas zit aan de kant van de tap achter het vliegwiel, die zat er niet meer in. Dus dan draaide ik me vliegwiel zo strak dat ie ergens aanliep. Iig hoe harder ik me vliegwiel aandraai hoe stroever de krukas loopt.
 
Back
Top