Krukas(lagers) gaar?

F12-Racr

Well-Known Member
Als ik met mn gas speel hoor je een stofzuigergeluid.. toerengebonden.
Bij andere scooters is dit niet het geval.
De scooter heeft al 23.000 km afgelegd.

Mijn krukasdeel waar de vario op zit is ook helemaal gaar. De tanden ervan zijn plat en moet toch echt veel kracht zetten om mn plaat er uit te halen (het is meer wrikken, met brute kracht kom ik er zelfs niet meer!).

Maar als ik op mn top zit hoor ik em ook ratelen. Zo gezegd alsof je een glazen potje met een grindsteentje erin schudt, ook wilt ie niet meer toeren draaien, ik weet nog dat ie wel kon janken, nu komt ie nog net op zijn optimale toeren, en 1K hoger en hij kapt met stijgen.


Dus, krukaslagers gaar?
Er moet sowieso een nieuwe krukas in, en dan ook gelijk nieuwe lagers.
Ik kan hier nog wel eventjes mee rijden neem ik aan...

Ik heb mn vraag dan wel beantwoord, maar ik wil bevestiging :).


bvd, F12..
 
Advertisement - register to remove this

denk ik wel , gewoon nieuwe in zetten , ook even een nieuw asje erin en dan weet je meteen dat dat goed is ;)

Oke, ga ik doen. Sowieso vanwege mn krukas.
De pa van een vriend wilt me er best mee helpen. Op zn werk hebben ze een grote werkplaats met friezer, brander en noem maar op. Dus daar kunnen we wel mee aan de gang. Chille pa :p

Maar eh...
Is doppler een goede krukas? Die vond ik namelijk voor maar 82 euro op easyparts. Kan ik nog ergens nog goedkopere krukassen bestellen (webwinkel)? Welke zijn vergelijkbaar met de doppler of beter?
 
ik gebruik zelf veel doppler en heb daar geen problemen mee , goeie asjes :)

Oke, doppler dus.
En waar zou ik moeten bestellen?
ez-parts blijkt prut te zijn, dus scootparts dan maar?
Krukas uitzoeken is het probleem niet meer.

ik kan geen goede lagers vinden, alleen maar C4 :X
als iemand op euroscoots of scootparts C3 lagers voor mn mina hori blok kan vinden met keerringen (goede en goedkope) ben ik zeer dankbaar! :)
 
easyparts bedoel je? daar heb ik goeie ervaringen mee ,bestel er regelmatig , euroscooters heeft ze toch ook?

scootparts zijn juist een stel idioten , heb er echt veel besteld vroeger maar vaak gewoon helemaal het verkeerde gehad , en als je dan terugstuurd krijg je niet eens de verzendkosten vergoed terwijl dat wel aangeduid staat..

en ook nogm eens een grote bek op de koop toe krijgen , of heel erg kortaf...

leuk zakendoen ;)


mja , daar gaat het verder niet om..
 
easyparts bedoel je? daar heb ik goeie ervaringen mee ,bestel er regelmatig , euroscooters heeft ze toch ook?

scootparts zijn juist een stel idioten , heb er echt veel besteld vroeger maar vaak gewoon helemaal het verkeerde gehad , en als je dan terugstuurd krijg je niet eens de verzendkosten vergoed terwijl dat wel aangeduid staat..

en ook nogm eens een grote bek op de koop toe krijgen , of heel erg kortaf...

leuk zakendoen ;)


mja , daar gaat het verder niet om..
Want ik hoorde weer slechte ervaringen over easyparts en over scootparts weer goede.

Nja, ze zijn dan volgens velen samen net zo stom bezig. Ik heb een keer bij scootparts besteld maar dat duurde ook weer een anderhalve week ofzo (rembours).

Maar in principe als het op voorraad is zou het er ongeveer 2 dagen over mogen doen toch? (rembours). Krukas is no problem, mijn probleem is juist dat ik geen C3 lagers kan vinden ;(

Als jij zegt dat Easyparts goed en (vooral) snel is bestel ik daar wel ;)

EDIT: Ah het lukt wel met die lagers :p
Maar ik zie er 2 staan. 1 van SKF (C3) en andere van Polini
1 euro verschil, gaan polini langer mee? (moeten die Polini wel C3 zijn, maar dat betwijfel ik bij een Evo, toch ff vragen dan..)

S1R is toch voldoende? Geen endurance van doppler toch?
 
Last edited:
Want ik hoorde weer slechte ervaringen over easyparts en over scootparts weer goede.

Nja, ze zijn dan volgens velen samen net zo stom bezig. Ik heb een keer bij scootparts besteld maar dat duurde ook weer een anderhalve week ofzo (rembours).

Maar in principe als het op voorraad is zou het er ongeveer 2 dagen over mogen doen toch? (rembours). Krukas is no problem, mijn probleem is juist dat ik geen C3 lagers kan vinden ;(

Als jij zegt dat Easyparts goed en (vooral) snel is bestel ik daar wel ;)

EDIT: Ah het lukt wel met die lagers :p
Maar ik zie er 2 staan. 1 van SKF (C3) en andere van Polini
1 euro verschil, gaan polini langer mee? (moeten die Polini wel C3 zijn, maar dat betwijfel ik bij een Evo, toch ff vragen dan..)

S1R is toch voldoende? Geen endurance van doppler toch?

Rito is ook al voldoende, goeie sterke krukas.
krukas en lagers koop ik altijd nieuw, zijn toch belangrijke dingen.
 
Back
Top