This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

frame verlengen

Bart.T@zipsp

Twins Tuned
Iedereen weet als je een supersnelle setup hebt, dat je dan meteen wheelies maakt, zeker op een zip/. Nu wil; ik weten mag je alsware het frame verlengen, dus achter het wiel een lange pijhp maken net boven de grond zodat ie niet achteroverklapt, en je dus optimaal gebruik kunt maken van het vermogen?

Mag dit ook bij sprints? Of niet?
 
je bedoelt dus een soort van wheelybar?

vandeweek waren we bij twins en hadden het erover, maar da is nog best gevaarlijk omda je dan als het ware stuurloos bent.

ik weet niet of ik je goed begrijp, maar je kunt dan beter een heel lang frame maken (liefst van alu) en dan gewoon zonder wheelybar , als da ding zo lang is komt ie vanzelf ook niet meer omhoog... dus ideaal voor sprints
 
dit heeft zo zijn voordelen en nadelen.

omdat hoe jij zegt totaal benutten van je ''power'' dat gaat niet altijd op denk ik. als je een scoot hebt die nogal veel pk's heeft en nogal snel optrekt wordt het namelijk moeilijker om hem in bedwangt te houden als je in 1 keer het gas open trekt. aangezien je dan niet meer wheelies maakt, krijg je veel kracht in 1x waardoor je dus zou kunnen gaan slingeren met alle gevolgen.
 
dat klopt, ieder voordeel heeft zn nadeel, maar als die buis je tegen houd, hoe kan je dan slingeren? maja sturen is wel een probleem,
en bij de racemotoren bij dragsraces werkt het tog ook?
 
alle kracht gaat naar dat kleine wieletje wat zorgt voor onbalans - en je kant niet sturen. je scooter gaat schokken etc en is niet erg veilig. misschien een hele brede met 2 wielen dat zal iig beterwerken
 
Ook bij de dragraces word gebruik gemaakt van "wheelybars".
En het is een fabeltje dat men denkt dat deze motoren sturen. Het enige wat die gasten doen is licht verhangen, want hun voorwiel zweeft net boven de grond. Is dus net als bij een gewone wheely, daarbij kun je ook sturen door te gaan verhangen en zo je zwaartepunt verleggen.