dat kwijt kunnen van uitlaten lijkt me niet zo'n probleem, Als het systeem word toegepast op een verticaal motorblok al helemaal niet. Maar ook al zou het om een horizontaal blok gaan, zijn er genoeg bochten te ontwerpen waarbij het prestatie verlies zeer ver in te dammen is (denkt aan TCR 4 cilinder)
Zou je niet iets van een injectie per spoelkanaal kunnen maken?
Mooi dat er nagedacht wordt over nieuwe principes. En al helemaal als dit blijkt te werken natuurlijk.
Wat betreft de uitlaten denk ik dat er kan volstaan met twee pijpen aangezien een Evo uitlaatpoort qua breedte niet ver zet van de halve omtrek.
Morgen maar eens een kicxstart gaan kopen, ben ook naar het artikel erg benieuwd...
met t oog op de gasstroom in de kanalen, die je recht naarboven gericht wil hebben, en dus je kanalen ook zonder knik op de poort te willen laten richten, zou 4 uitlaten juist makkelijker te maken zijn
Ik snap je punt, en zie nu ook mijn fout eigenlijk pas.
Misschien heel omslachig, maar als je nu rondom 1 groot uitlaat kanaal hebt, en dat uit laat lopen in 1 uitlaat. Stel je zou dit onderin doen, kun je dit bovenin compenseren boven in de cilinder misschien door een grotere doorlaat daar te geven? (uitgaande van een horizontaal liggende cilinder)