Filler vs. hechtprimer

DME3

zeg maar Dimitri
Wat kan je best gebruiken als hechtingslaag voor je kappen (als die helemaal kaal zijn geschuurd, geen verf meer dus ;) )? Filler of kunststofprimer?

Ook nog: stel je hebt kappen met diepe krassen, gebruik je dan best eerst hechtprimer of filler voor je gaat plamuren?
 
Advertisement - register to remove this

ik kan het helemaal fout hebben, alhoewel mijn kappen niet echt slecht eruit zien.

DME3 said:
Wat kan je best gebruiken als hechtingslaag voor je kappen (als die helemaal kaal zijn geschuurd, geen verf meer dus ;) )? Filler of kunststofprimer? kunstofprimer, filler word gebruikt om na evt schuur/plamuur werk de kleinste oneffenheden nog te vullen.

Ook nog: stel je hebt kappen met diepe krassen, gebruik je dan best eerst hechtprimer of filler voor je gaat plamuren?

niets? schuren, ontvetten, plamuren, schuren, in de spuitplamuur, schuren, filler, (?schuren?) & primer (?grondlak?) en dan zou er gespoten kunnen worden

Zo zit dat volgens mij.
 
Ik was eigenlijk van plan om bv voor de binnenkappen eerst hechtprimer te gebruiken zodat alles wat erop komt ook wel degelijk goed hecht en dan filler erover om alles mooi strak te krijgen.

Maar hechtprimer en filler gaan toch niet met elkaar reageren lijkt me?

Maar plamuur hecht dus zo-ie-zo al goed aan kale kappen? Gewoon ontvetten?
 
wat is het verschil tussen filler en spuitplamuur? want ik gebruik altijd gewoon spuitplamuur, dan schuren, dan primer, en dan spuiten.
 
Tinne heeft gelijk:) Plamuur gaat een binding aan met je kunststof. Je kunt dus plamuur op het kale kunststof aanbrengen. Andersom kan geen kwaad maar is niet nodig.
Daarna gewoon goed schuren en de volgorde van Tinne volgen.

EDIT: 1 aanmerking na een laag filler is een laag primer niet nodig. Spuitplamuur/ filler (inderdaad hetzelfde) werkt ook perfect als primer (grondlaag).

Succes!
 
Back
Top