Feestdagen en hun betekenis

arne, ik vind dat wel meevallen, kijk ik heb 8 jaar op een christelijke basisschool gezeten, en heb alles wel geleerd, maar ik ben het nu allang weer vergeten
 
Hoezo hoort het bij je opvoeding , ik heb totaal nix met het jezus verhaal enz enz...
Geloof dr namelijk nix van dus het interreseert me niet echt..
Ik heb normen en waarden mee gekregen en dat vind ik genoeg , ik hoef die bijbel troep allemaal niet.

Mjah Arne vind het dus schandalig maar ik ben benieuwd of hij het wel allemaal weet...of jij ;)
 
Originally posted by Mike@HSC
arne, ik vind dat wel meevallen, kijk ik heb 8 jaar op een christelijke basisschool gezeten, en heb alles wel geleerd, maar ik ben het nu allang weer vergeten


Kijk jij snapt het , ik 9 jaar :rolleyes:
 
Als je 9 jaar op een basisschool hebt gezeten, en je krijgt elke dag die verhalen...hoe kun je ze dan al vergeten zijn? Met de bijbel is niks mis hoor, met de manier waarop het geloof beleden wordt wel, door sommigen dan.

Enne denk je nou dat ik die feestdagen ga uitleggen? Dat is allang gedaan, lekker nuttig :|
 
Staat al hierboven beschreven (hoewel je ze nog lang niet allemaal hebt). Ik mis namelijk nog "goede vrijdag" "witte donderdag" "3 koningen" enz enz.

Iemand die de betekenis van Palm Pasen nog weet :)?
 
Ja en dat de mensen langs die "high road" met palmtakken gingen zwaaien. Hangt hier elk jaar zo'n tak in de kelder, bijgeloof van me ma ofzo :D.

Idd aswoensdag vergeten :)
 
Zullen we een keer Trivianten Jeroen :) Voor de meeste mensen die dat met mij doen is dat een traumatische ervaring maar ik denk dat jij goed meekomt :P
 
Aswoensdag............Askruisje halen toch?

Carnaval heeft ook een betekenis, einde van de vaste, of het begin ervan, het is me even ontschoten
 
Originally posted by Arne
Als je 9 jaar op een basisschool hebt gezeten, en je krijgt elke dag die verhalen...hoe kun je ze dan al vergeten zijn?

heel simpel; er na de basisschool niet meer aan hoeven denken?

beetje raar dat je niet begrijpt hoe ik dat kan vergeten :s
 
Ik begrijp het nog steeds niet. Kun je Nederland nog wel aanwijzen op de wereldkaart of heb je daar ook niet meer aan hoeven denken?
 
Back
Top