F1

Advertisement - register to remove this

de nieuwe Honda motor (mugen) draait 21000 (!) toeren, hij wordt in één deel gegoten, dus het blok kan niet splijten. een normale F1 motor 18000t/pm
 
Originally posted by re-mark:
de nieuwe Honda motor (mugen) draait 21000 (!) toeren, hij wordt in één deel gegoten, dus het blok kan niet splijten. een normale F1 motor 18000t/pm

21.000 toeren dat geloof ik niet. Mercedes-Ilmor kwalificatie motor draait 19.000 toeren,en een normale wedstrijd motor inderdaad rond de 18.000 toeren(maar alleen de topmotoren(bv. Ilmor en ferrari) halen die 18.000 toeren, want bv. de supertec kwalificatie motor van het afgelopen jaar draaide 'maar' 17.000 toeren)
 
Originally posted by SF II LCD:
En de renault (die nog nie veel doet...) kan er wel 21.000 aan door de grote V ( 110 graden dacht ik)

ja 111 graden zelfs maar het probleem van die hoge toerentallen is de klepsluiting/opening en de aandrijving daarvan. daarom is 19.000 toeren op het moment echt het maximum want anders gaan de kleppen zweven e.d. dus wil je 21.000 toeren maken zul je eerst iets iets op die kleppen moeten verzinnen.
 
gewoon 2takt
smile.gif
heb je geen kleppen problemen meer
smile.gif
 
Verschilt per motor natuurlijk, maar de meeste motoren van f1 bolides draaien tussen de 17.000 en 18.000 toeren per minuut. kwalificatiemotoren ietsje meer. Er zijn nu motoren in ontwikkeling (renault en asiatech) die rond de 20-21000 toeren moeten draaien. Alleen dit halen ze niet. De nieuwe renault ploft bij bosjes en die asiatech van onze Jos valt een beetje tegen geloof ik. Gelukkige bijkomstigheid, de nieuwe mercedes motor ploft ook nogal snel. Ferrari rules!!
 
Originally posted by TB:
Er zijn nu motoren in ontwikkeling (renault en asiatech) die rond de 20-21000 toeren moeten draaien. Alleen dit halen ze niet. De nieuwe renault ploft bij bosjes en die asiatech van onze Jos valt een beetje tegen geloof ik. Gelukkige bijkomstigheid, de nieuwe mercedes motor ploft ook nogal snel. Ferrari rules!!

De asiatech zal voorlopig echt geen 20.000 toeren draaien want het is gewoon een doorontwikkleing van de peugeot.enne ferrari heeft dit test seizoen net zoveel motor problemen gehad als Mclaren dus wat je nu vertelt is onzin.
 
hebben jullie ook het nieuwe honda blok gezien voor de motor-gp? Dat is ook wel gaaf, 5 cilinder 990cc 4-takt, draait ook iets van 19.000 toeren
 
Het probleem dat kleppen gaan zweven is allang opgelost hoor. de oplossing is een desmodromisch kleppensysteem. Dan heb je namelijk nog een speciale nokkenas voor het sluiten van de kleppen. (in plaats van de grbruikelijke veren)
 
alleen bij renault "claimen" ze 21.000 toeren te kunnen draaien doorde extreme hoek van het v-blok( 111 graden!) maar, ze zijn erg langzaam, dit zou volgens geruchten komen doordat het blok (juist door die extreme hoek) erg laag ligt, en de koeling dan te lang onder weg is, fit is echter maar speculatie , van ploffende motoren is bij renault weinig sprake! De rest van de motoren lopen ALLEMAAL +/- 19.000 toeren, en mclaren heetf sinds de nieuwe wagen nog geen groot motor probleem gehad, ferrari slechts 1, bij arrows hebben ze sinds de nieuwe wagen ook nog geen grote motorsproblemen gehad, de eerste run werd verpest door een uitlaat die te dicht bij het chassis zat, dat vercolgens ging branden!

zo zie je maar toeren is ook niet alles!

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Dat fikken van het bodywork was ook maar opgeblazen stuff.
Ik sprak namelijk Frits van Eldijk van Race Report en hij vertelde dat ie bij die shake down aanwezig was en de volgende dag werd gebeld door allemaal bladen dat ze foto's wilden hebben van de Arrows die in de fik stond. Naah vertelde ie, het was een vlammetje van 10cm hoog ofzo die in no time uit was...
smile.gif
 
Gaat die wegwerpmotor nu niet door? Ik volg het niet echt super errug maar ik dacht dat die erin gehouden werd, ik was al benieuwt naar de prestaties, want zo'n ding kan je toch veel extremer bouwen.Slijtage maakt speelt dan een veel minder grote rol.

Does somebody know...
 
Back
Top