Wat bedoel je precies met een switch? Een tuimelschakelaar zodat je beide claxons afhankelijk kan bedienen met de schakelaar die je al hebt?Ik wilde op mijn scooter een 2e "fun"-claxon bijzetten. Hoe kan ik deze het beste aansluiten? En kan dat via een "switch" of het beste via een eigen schakelaar?
Het gaat om een Turbho RL50.
De originele en de fun claxon werken beide op 12v.
Graag ikn leer graag bij.Dit is een Mooi Onderwerp voor onze Vriend Sparky voor duidelijke uitleg .
Dat was ook stiekem bij mij het idee, die wielrenners danIk heb zelf een Dubbel slakhuis van een Golf GTI er op gezet. 110 Db.
Dit is aangesloten via een Simpel Relais.
Mooie er van is ... als je achter een Groepje Wielrenners rijd met 5 man naast elkaar ... Schrikken ze zich de Pleuris als je op de Claxon drukt
Als het met een tuimelschakelaar kan, dan dat liever.Wat bedoel je precies met een switch? Een tuimelschakelaar zodat je beide claxons afhankelijk kan bedienen met de schakelaar die je al hebt?
Als je dat bedoelt is dat geen probleem, gewoon tusen de orginele schakelaars en de 2 claxons monteren. Een eigen schakelaar voor de 2e claxon of moeilijk doen met relais is niet nodig.
Dan zullen we op hem moeten wachtenDenk dat een Relais er tussen beter is , zodat bij een zwaardere Toeter je bedrading niet weg fikt ... maar denk dat Sparky dat beter kan uitleggen als ik .
Ik ben er iig HEEL Blij mee... iedereen schrikt zich het lazerus.Wel leuk zo'n 2e claxon, maar een scooterclaxon is duidelijk herkenbaar.
Fietsers reageren daar op, gaan meestal opzij, of kijken eerst om, zwieberen naar links en maken daarna ruimt zodat je kan passeren.
Ga je een autoclaxon gebruiken dan ben je niet direct herkenbaar dat je een scooteraar bent.
Houdt daar ook rekening mee.