This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ervaring met MoTip verf/moeilijk mooi resultaat te krijgen???

Dt_cust0mizer

sliderbeun
beste mensen, ik vroeg mezelf af om het de moeite is om zelf mijn kappen met motip te spuiten, of de kwaliteit een beetje goed is, en of het betaalbaar is, graag even een paar meningen

Ja ik heb heel me scooter er mee gespoten
Alleen heb ik Albasine (oid ) Spuitplamuur gebruikt als primer en dat werkt perfect

Dus Moptip vind ik persoonlijk wel goed ja

Motip vind ik 3x niks, slechte lak, nevelt niet mooi. Je kan beter flexa spuitbussen pakken, heeft wel minder keuze in de lak alleen het ziet er uiteindelijk veel mooier uit. Dat is mijn ervaring ermee

ik heb toch zeker wel goede ervaringen met motip

alleen laatste jaren wil het niet meer zo goed lukken :X

Ik zeg niet dat motip slecht is alleen nadat ik een keer flexa geprobeerd heb zal ik geen motip gebruiken, of flexa moet de kleur niet hebben.

Flexa zit ok wat meer druk in de bus zodat je wat mooier kan vernevelen.

Ik heb ook de beste ervaringen met flexa . De lak legt zich ook netjes strak , wat bij motip ( ook hetzelfde als dupli color ) vaak niet het geval is . Ligt natuurlijk voor een deel aan jezelf , maar blijf bij flexa als ik zelf iets moet spuiten .

Kroonpart of flexa vind ik persoonlijk de fijnste merken spuitbussen... maarja ieder z'n voorkeur natuurlijk.

Qua prijs ontlopen die merken elkaar niet zo iig. Voor 2,50 meer ofzo heb je een flexa bus ipv motip, dan weet je iig dat je goed spul hebt. Daar zou ik het niet voor laten.

Motip wil ook nog weleens mat opdrogen als je een hoogglans lak spuit ( in de zaak waar ik het kocht constateerden zij het ook en hebben wat bussen terug gestuurd naar motip die heeft ook hebben bevestigd , dus daar geen discussie over dat het te koud was of niet ontvet enzo ) . Soms "scheurt" de lak ook . Voor mij dus geen Motip meer. Ik vind Colorworks wel een aardige lak verder, maar als ik hoogglans zwart spuit gaat er niks boven een busje Hema lak

Idd ja, me zwager heeft dat nl meegemaakt.
Die had alles geschuurd netjes en perfect voorbehandeld + uitereraard ontvet.
Hoogglsans zwarte Motip bussen aangeschaft en buiten op een zomerse droge dag met weinig stof in de lucht gespoten.
Toen het er net opzat echt perfect strak resultaat maar naarmate het opdroogde werd het gewoon dof

oppassen met de blanke lak laag, die kan alles goed verpesten.
lak zelf heb ik al1 ervaring met die dupli color, spuitbussen zelf kunnen idd wel beter, maar resultaat was bij mij zonder blanke lak erg vet, al1 de blanke lak verpeste mijn glans.
kan wel foto's posten als je dat nodig vind?

je moet metallic ook eerst oppoetsen voordatje blanke lak spuit. en blankelak is bij een dikke laag een beetje geel, dus ook opletten bij blanke lak over het wit heen.

ik had gewoon verkeerde blanke lak, wat bedoel je met poetsen dan?
ik heb het eerst gewoon zo gelaten tot het goed droog was, maar mij werd verteld dat ik verder niks moest doen omdat je dan de metallic deeltjes om zou duwen oid.
gewoon blanke lak gespoten, 3 hele dunne lagen, en geheel dof uitgeslagen.

Blanke lak spuiten is niet makkelijk, je moet niet te weinig spuiten want dan krijg je sinaasappel effect je moet net zat spuiten dat je het over de kap ziet vloeien, je ziet dan mooi van die witte nevel erover heen als je er met de goede hoek overheen kijkt, als je teveel spuit dan krijg je uiteraard lopers. Je moet dus eigenlijk net spuiten dat je geen lopers krijgt dan heb je het mooiste resultaat, dat is mijn ervaring ermee.

is best te doen.
je moet er wel voor zorgen dat je goed licht hebt (geen vals licht) dus tl licht is het beste.
kappen gewoon schuren en strak zetten en primere ook met motip zal ik doen, waterproef 800 opschuren, ontvetten, en dan spuiten en goed dik erop zetten (geen druipers) zodat je geen kleur verschil krijgt

gr Jeffrey