Elystar valt uit onder het rijden

Elystar 2007

Well-Known Member
Hallo mensen,

Wij hebben nu al een geruime tijd een probleem met onze Elly.
Na nieuwe uitlaat en cilinder heeft zij kuren en niet de geringste.

Het begon met vermogen. Elly zakte steeds meer terug tot het moment dat ze stil bleef staan. Wél stationair maar bij gas geven geen cm. vooruit te branden, wel toeren maken.

Bij motor/scooter zaak ingeleverd. Conclusie was hoogstwaarschijnlijk nieuwe cilinder. Zo gezegd zo gedaan en €240,- armer kon ik wegrijden, zo'n 600 meter wel te verstaan want ik hoorde een harde "plof" en Elly schakelde zichzelf uit! Sleuteltje omdraaien en opnieuw starten en ze deed het weer...400 meter verder, 350,200 enz.

Ik terug. Uitgelegd, grote verbazing. Denk denk..electrisch probleem dacht Lampie. Hij eronder en met tieraps en fiets binnenband zitten klooien. Weer op weg en ziedaar..Elly reed.

Ik reed in de tussentijd korte stukjes, geen probleem. Maar op de terugweg van Amsterdam met z'n 2en 300 van huis...PLOF!
Wéér naar lampenkap en hij hield het op electro. Elly achtergelaten, teruggekregen, rijden...wéér 't zelfde liedje!

Nu heb ik haar naar A-dam gebracht en daar zeiden ze...electrisch, jahaa dat dacht ik al dus. Maargoed..nieuwe bougie en kapje, klaar.
Niet dus! Vandaag na een aantal KM. rijden met z'n 2en weer 't zelfde. Wél reed Elly weer 60 km/pu..dát dan weer wél! :)

Het schijnt ook dat het euvel zich eerder bij 2 passagiers zich voordoet dan bij één. Ik moet erbij zeggen dat wij allebei tussen aankoop van Elly en nu wél enige pondjes, ahem, meer meezeulen maartoch...raar toch!?

Ik ben iig ten einde raad en hoop dat een van jullie mijn probleem kan oplossen want het is frustrerend. Geluk dat het iedere keer dicht bij huis gebeurde en niet in the middle of no where!

iig alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de cilinder wel ingereden ? Als je dat niet doet denk ik dat je hem iedere keer gewoon vast jaagt.
 
Idd, en inrijden betekend dus dat je NIET met 2 mensen erop moet! Maar dit had de dealer je moeten vertellen! Beter breng je dat ding weer weg! Zij hebben er aan gesleuteld en niet goed blijkbaar, of jou de juiste informatie niet gegeven!
 
Back
Top